Are you the publisher? Claim or contact us about this channel


Embed this content in your HTML

Search

Report adult content:

click to rate:

Account: (login)

More Channels


Showcase


Channel Catalog


older | 1 | .... | 139 | 140 | (Page 141) | 142 | 143 | .... | 227 | newer

    0 0

    Tunku Mahkota Johor, Tunku Ismail Sultan Ibrahim bakal melangsungkan perkahwinannya dengan Cik Khaleeda Bustamam di Istana Besar di sini, pada 8 November ini.

    Yang Dipertua Majlis Jumaah Diraja Johor, Datuk Abdul Rahim Ramli, berkata istiadat pertunangan dan pernikahan Tunku Ismail akan diadakan di Istana Bukit Serene di sini, pada Jumaat ini.

    "Sultan Johor, Sultan Ibrahim Iskandar dan Raja Zarith Sofiah Sultan Idris memberi perkenan untuk Tunku Mahkota Johor melangsungkan perkahwinannya.

    "Justeru, perkahwinan baginda akan dilangsungkan penuh istiadat Diraja Johor serta berunsurkan tentera,"
    katanya pada sidang media di Bukit Timbalan, di sini sebentar tadi.

    Khaleeda berusia 20-an dan berasal dari Gombak, Selangor pernah kelihatan di stadium menyaksikan perlawanan bola sepak melibatkan pasukan Johor Darul Takzim (JDT) bersama Tunku Ismail.

    Tunku Ismail adalah putera sulung kepada Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar dan Tuanku Raja Zarith Sofiah Sultan Idris Shah.

    Diputerakan pada 30 Jun 1984 di Johor Bharu, Tunku Ismail merupakan putera sulung daripada enam adik-beradik.

    Tunku Ismail dimasyhurkan sebagai Tunku Mahkota Johor pada 28 Januari 2010 dan dilantik sebagai Raja Muda Johor ketika ulang tahun keputeraan nenda baginda, Almarhum Sultan Iskandar pada 8 April 2006.

    Tunku Ismail memulakan persekolahan di Sekolah Sri Utama Johor Bharu dan Sekolah Kebangsaan Kebangsaan St. Joseph, Johor Baharu sebelum meneruskan pengajian di Australian International School, Singapura dan Hale School, Perth, Australia, mulai tahun 1999 hingga 2002.

    Untuk tujuan pendidikan dan disiplin yang tinggi setaraf dengan bakal raja, Tunku Ismail dihantar menjalani latihan ketenteraan dan pelajaran sebagai pegawai kadet di akademi tentera terulung, Indian Military Academy (IMA), Dehradun, India, mulai Julai 2003.

    Tunku Ismail dikurniakan pangkat Leftenan selepas tamat latihan pada 11 Disember 2004 dan diserapkan ke dalam Angkatan Tentera India yang bertugas sebagai pegawai dalam Rejimen 61 Cavalry, Jaipur, India.









    p/s : Semua gambar diambil dari BLOG CARIMEMBER


    0 0

    Siapakah gerangan wanita yang dipeluk mesra oleh Zul Ariffin? Itu adalah persoalan utama yang tecetus di minda kami semasa mula-mula terlihat foto tersebut.

    Kami cuba berfikiran positif dan menganggap bahawa foto tersebut merupakan foto lama ataupun telah diedit, namun ternyata jangkaan tersebut salah.

    Terkini, menerusi laporan mStar Online, Zul mengakui bahawa dia sememangnya ada mengambil gambar bersama wanita tersebut.


    “Ketika kejadian saya sedang menonton persembahan live band di sebuah kelab dan disapa oleh wanita berkenaan untuk mengambil gambar dan saya sekadar memenuhi permintaannya.

    Selepas gambar itu tersebar saya sedar ia satu kesilapan besar kerana cara itu agak berlebihan sehingga menimbulkan salah faham di kalangan peminat.”


    Bagaimanapun, Zul menafikan dakwaan bahawa dia dalam keadaan mabuk ketika foto tersebut diambil dan menganggap ada pihak cuba memutarkan cerita sebenar disebalik gambar tersebut.

    “Kadang-kadang rasa serba salah untuk menolak permintaan peminat untuk bergambar atau menegur cara mereka kerana bimbang mereka berkecil hati.

    Namun kejadian itu memberi pengajaran kepada saya untuk lebih berhati-hati apabila bergambar dengan peminat wanita selepas ini.”

    Zul juga memberitahu bahawa ibu dan kekasihnya (Gayatri) merupakan dua orang pertama yang tahu mengenai foto kontroversi itu - PORTAL OHBULAN.



    0 0

    Kisah menarik bagaimana Fara Fauzana mula bertudung - Saya fikir tak ramai yang tahu kisah bagaimana Selebriti dan penyampai radio Fara Fauzana mula bertudung.

    Jika anda merupakan peserta Konvensyen The Bidadari 2014, anda mungkin tahu sedikit sebanyak kisah bagaimana mulanya Fara Fauzana bertudung sebab personaliti ini ada berkongsi kisahnya di dalam Program The Bidadari 2014.

    Dalam konvensyen tersebut, Fara Fauzana berkongsi cerita mengenai tanggapan masyarakat, keluarga dan kawan-kawan apabila dia mula memakai hijab penuh.

    Turut sama selebriti lain berkongsi cerita dan pengalaman mereka saat mula bertudung adalah Mizz Nina, Ummi Nazeera dan Natasha Hudson.

    Paling menarik ialah bagaimana mahu transformasi dalam soal pergaulan apabila sebelum bertudung menjadi seorang muslimah yang kini berhijab.

    Banyak tips diberikan untuk hadapi sangka buruk masyarakat, terutama sekali yang melihatkan apa yang dilakukan oleh mereka sekadar ikut trend dan bukannya kerana niat ikhlas untuk Allah S.W.T.

    Berhijab adalah untuk menjaga kemuliaan seorang wanita. Berhijab adalah untuk meningkatkan darjat kemuliaan dan harga diri seorang wanita.

    Ia bukan menyekat kebebasan seorang wanita untuk berjaya, tetapi ia merupakan landasan betul untuk kecapi kebahagiaan dan kejayaan dunia serta akhirat.

    Saya kongsikan sedikit video The Bidadari 2014, kisah bagaimana Fara Fauzana mula bertudung, dan apakah harapan dia dengan penghijrahan ini.

    Dia ceritakan bagaimana reaksi awal keluarganya terhadap dirinya bila mengenakan hijab. Fara Fauzana juga ceritakan mengenai perbezaan ketara dalam hubunganya sesama rakan apabila dia telah bertudung.



    Saya secara jujurnya mendoakan segala kebaikan buat mereka, selebriti yang telah diberikan ruang untuk berhijrah menjadi lebih baik dari sebelumnya.

    Setiap orang ada peluang diberikan oleh Allah S.W.T untuk berubah menjadi lebih baik, hanya kita sahaja samada mahu merebut peluang itu atau tidak. Jika kita tahu ia akan memberikan segala kebaikan dunia akhirat, pasti peluang itu akan dirembat.


    p/s : Video, gambar dan tulisan artikel milik penuh BLOG HASRULHASSAN


    0 0

    Sekian lama gosip cinta mengaitkan Elfira Loy dengan pelakon Indonesia, Baim Wong mula sepi, namun baru-baru ini cerita membabitkan mereka bertebaran semula apabila pelakon genit itu memuatkan gambarnya dengan Baim di laman Instagram.


    Kedua-dua mereka menghadiri perkahwinan pelakon seberang, Raffi Ahmad dengan Nagita Slavina yang diadakan di Jakarta.

    Elfira ketika itu menggayakan busana rekaan Rizman Ruzaini berwarna krim. Malah gaya Elfira saling tak tumpah seperti dia pula yang berkahwin.

    Elfira yang dihubungi BH Online berkata: "Dia (Baim) ada menghubungi saya untuk menemaninya majlis kahwin ini. Cuma saya secara peribadi tidak mengenali Raffi mahupun isterinya.

    "Pada awalnya saya sendiri tak diberitahu majlis kahwin siapa yang bakal kami hadiri. Saya tak ada masalah menemaninya.

    "Pada hari saya tiba di Jakarta barulah tahu majlis kahwin siapa sebenarnya. Sebelum ke Jakarta saya menjalani penggambaran di Manchester, England untuk drama 26 episod berjudul Setulus Janji bagi siaran RTM.

    "Tapi, saya balik dulu ke Malaysia. Saya ke Jakarta ditemani ibu dan adik perempuan dan kebetulan mereka belum pernah ke sana," katanya.

    Diusik dengan persoalan apakah dia dan Baim sebenarnya sedang menjalinkan cinta, Elfira menjelaskan sejak dulu lagi mereka rapat atas paksi sebagai kawan.

    "Seperti saya pernah cakap sebelum ini, saya memang tak gemar bercinta. Kalau boleh nak terus langsungkan majlis kahwin. Sebab itu dengan Baim walaupun sudah empat tahun kenal, kami hanya berkawan saja.

    "Soal kahwin itu semua berbalik kepada perihal jodoh. Jika diizinkan Allah dengan sesiapa termasuk Baim pun, saya terima dengan hati terbuka.

    "Tapi kalau bukan jodoh saya, kita tak mampu melawan kehendak takdir," katanya.






    0 0

    Baim Wong ialan pelakon terkenal Indonesia yang kini sedang menjalinkan hubungan cinta dengan aktres comel dari Malaysia, Elfira Loy.


    Sebelum Elfira, Baim pernah bercinta dengan Marshanda namun tidak kekal lama kerana artis bertudung itu memilih Ben Kasyafani sebagai teman hidup. 

    Tidak lama kemudian, Baim bercinta pula dengan Pica Priscilla, salah seorang artis wanita Indonesia yang memiliki kejelitaan luar biasa. Begitupun, hubungan mereka putus begitu sahaja. 

    Siapakah Pica Priscilla? Apa yang menarik mengenai si gadis jelita ini ialah keberaniannya bersemuka dengan Elfira Loy semalam. Korang baca laporan portal sisidunia di bawah mengenai perbincangan dua wanita cantik itu.

    "Kikuk dan serba salah tingkah terlihat dari wajah dan perilaku artis tampan, Baim Wong, hari ini, Senin (20/10/2014) di Dahsyat ketika pacar barunya, Elfira Loy, yang merupakan artis dari Malaysia datang ke acara musik tayangan RCTI tersebut.

    Tingkah Baim semakin janggal ketika mantan pacarnya, Pica Priscilla juga menelepon dari Amerika Serikat. Wajah Baim yang awalnya biasa saja langsung memerah ketika 2 wanita yang ada dihidupnya tersebut kini harus berbincang satu sama lain.

    Lewat sambungan telepon, Deni Cagur memperkenalkan Pica kepada Elfira Loy. Dan dengan bahasa yang ramah, kedua artis cantik berbeda negara ini saling menyapa yang membuat Baim semakin tidak bisa menyembunyikan kegalauan hatinya.

    Dengan nada becanda, Deni yang saat itu mengetahui Pica akan makan, melarang artis berusia 26 tahun tersebut untuk makan terlalu banyak karena terasa pahit setelah berkenalan dengan Elfira Loy.

    Dalam kesempatan tersebut, Pica juga bertanya diantara dirinya dan Elfira, mana yang lebih cantik. Pertanyaan tersebut ternyata tidak bisa dijawab dengan baik oleh Baim.

    Pica Priscilla dan Baim Wong dikabarkan pernah menjalin hubungan asmara. Namun karena perbedaan keyakinan, hubungan keduanya tidak bisa berlanjut. Kini, Pica sedang melanjutkan studinya di Amerika Serikat
    - PORTAL SISIDUNIA."

    Berikut ialah 9 keping gambar mengancam Pica Priscilla yang pasti membuat ramai jejaka di luar sana tidak senang tidur meskipun kepenatan dari bekerja. Ye ker? Hehehe











    0 0

    Salah seorang kenalan Facebook kepada Ahli Parlimen Bukit Bendera Zairil Khir Johari mengakui bahawa beberapa keping gambar kontroversi yang tersebar di laman sosial baru-baru ini sebagai asli dan tulen.

    Akaun Facebook bernama Fairuz Azhan itu turut meminta orang ramai supaya memikirkan kejadian tersebut dengan pemikiran yang waras.

    "Memang akaun Zairil yang ori (asal) sebab gambar-gambar keluar 'timeline' frensnya (kawan FB) termasuk saya. Jelas gambarnya bukan 'photoshop', gambarnya merupakan video gambar-gambar percintaan mereka dengan kata-kata cintan cantun (romantik).

    "Kena 'hack' (ceroboh)? Pertama kali kena 'hack' dan selama 5 minit? Sila guna akal / fakta, bukan sentimen,"
    tegas beliau.

    Zairil yang juga Ahli Jawatankuasa (CEC) DAP itu dikatakan cuba menghantar gambar berkenaan secara sulit kepada penerimanya namun gagal tanpa sedar.

    "Jelas bahawa sebenarnya Zairil niat nak buat 'private post' (penghantaran sulit) tetapi terbuat 'public' (umum). Dalam post yang sama, Zairil 'tag' akaun Dyana yang peribadi, 'Dyana So'. Post jam 6.50 pagi semalam, 'removed' jam 6.55 pagi bila tersedar.

    "Memang la takkan upload (muatnaik) sendiri tapi kalau dah tersilap, benda nak 'send private' tersend jadi 'public', jadilah macam ni. Kenapa tak logik Zairil ada 'affair' (hubungan) dengan Dyana? Sila jelaskan... Selama ini aku diam je jaga aib 'as a gentleman'. Since (sejak) dah buka aib sendiri... barakallah,"
     katanya.

    Sebelum ini, Zairil berkemungkinan akan mengambil tindakan undang-undang terhadap penyiaran foto yang mengaitkan dirinya dengan seorang wanita di laman web sosial.

    Foto-foto tersebut, yang menunjukkan seseorang yang kelihatan seperti dirinya sedang melakukan hubungan intim dengan seorang wanita yang kelihatan seperti calon DAP di Pilihan Raya Kecil (PRK) Teluk Intan Dyana Sofya Mohd Daud mula muncul di Facebook, Sabtu lalu.



    p/s : Screenshot dan tulisan artikel diambil dari BLOG RAKYATNEWS & BLOG MYMEDIAHUBONLINE.


    0 0

    Hujung minggu lalu berlangsung resepsi perkahwinan di sebelah pihak lelaki yang telah mengambil tempat di Dewan Perdana Felda, Kuala Lumpur. Nampak cantik pasangan Erin Malekdan Farriz Fauzy buat sekelian kalinya diraikan keluarga dan sahabat terdekat.

    Kami sertakan beberapa keping gambar sekitar resepsi kedua pasangan ini untuk tatapan anda.

    Namun masih ada sebenarnya persoalan dari para peminat dan media sendiri yang belum terjawab oleh pasangan ini lebih lebih lagi khabar angin mengatakan mereka mengadakan parti kecil selepas resepsi pertama di sebuah kelab hiburan.


    Sinar Harian melaporkan yang Erin Malek lebih selesa ambil pendekatan untuk mengunci mulut daripada memberikan sebarang penjelasan mengenai perkara itu. Usaha media untuk dapatkan penjelasan menerusi talian telefon dan aplikasi sosial, WhatsApp bagaimanapun tidak mendapat reaksi daripada pelakon itu.

    Namun, menerusi satu laporan portal hiburan suaminya Farriz Fauzy meminta semua pihak supaya tidak mengungkit perkara yang sudah pun belalu.

    “Yang lepas biarlah lepas,” ujarnya - PORTAL ROTIKAYA.


















    0 0

    Siti Nazirah Binti Sardi, nama gelarannya Nazirah. Berusia 26 tahun. Seorang pemegang Ijazah Sarjana Muda Bioteknologi Industri. Pernah membintangi beberapa drama antara nya Jiwa Lara dan Bicara hati. Bekerja sebagai Pelakon sepenuh masa. Kelebihan lain ialah beliau boleh mengacara dan menyanyi.


    Kini, pelakon sedang meningkat naik itu didakwa merupakan cinta baru kepada pelawak terkenal kumpulan Sepahtu, Jep atau nama sebenarnya Mohd Nadzri Bin Zainal Abidin. Benarkah dakwaan gosip yang mula tersebar sejak beberapa hari lalu ini?

    Mari layan beberapa keping gambar Nazeera Sardi yang cantik dan menawan.










    0 0

    Pelawak Jep (Sepahtu) menjelaskan foto dia bersama seorang wanita yang dimuatnaik di akaun Instagram miliknya merupakan orang yang paling rapat dengannya buat masa ini.

    Bagaimanapun Jep atau nama sebenarnya Mohd Nadzri Zainal Abidin, 29, berkata, dia enggan menjelaskan status perhubungan tersebut mahupun mendedahkan lebih lanjut identiti wanita berkenaan.

    "Tak tahu nak cakap macam mana tetapi apa yang boleh saya katakan, dia adalah wanita yang paling rapat dalam hidup saya setakat ini.

    "Dan tiada apa yang perlu dirahsiakan. Sebab itu saya memuat naik beberapa foto kami di Instagram,"
    katanya kepada mStar Online.

    Jep ditemui pada majlis pengumuman peserta Maharaja Lawak Mega (MLM) di Hotel Le Meridian di sini pada Selasa.

    Baru-baru ini, Jep telah berkongsi beberapa keping foto bersama seorang wanita yang dikenali sebagai Nazeera Sardi di akaun Instagram miliknya.


    Perkara itu membuatkan ramai mengandaikan wanita tersebut merupakan kekasih Jep dan gembira mengenainya.

    Bagaimanapun ada juga yang meluahkan rasa kecewa kerana Jep sudah berpunya.

    Sementara itu, Jep memberitahu, dia telah mengenali wanita tersebut sejak enam tahun lalu namun mereka terputus hubungan pada dua tahun lepas.

    "Tiba-tiba pula kami berkawan balik pada awal tahun ini. Kenapa dia? Perkara ini melibatkan hati, biarlah hati saya seorang saja yang tahu.

    "Yang penting kami sudah pun mengenali keluarga masing-masing. Tetapi jangan pula ingat saya memuat naik foto-foto berkenaan kerana ingin melenyapkan gosip saya sudah bertunang.

    "Bukan. Saya nak buktikan yang saya bukan gay...hahaha," katanya dengan nada bergurau.

    Terdahulu, sebuah akhbar mingguan melaporkan Jep telah mengikat tali pertunangan pada awal Januari 2014 dengan wanita sekampung dengannya di Kluang, Johor.

    Difahamkan wanita tersebut bekerja di sebuah stesen radio tempatan. Bagaimanapun, Jep menepis dakwaan tersebut.



    0 0

    Gambar Aaron Aziz digoda oleh Jasmin Hamid sungguh menggairahkah di dalam teater Suhu "Badai Semalam" arahan Kahirunazwan Rodzy yang dipentaskan di Istana Budaya.

    Ketika ini teater itu secara tiba tiba meletup apabila dibintangi oleh Aaron Aziz, Erra Fazira dan Umie Aida. Aaron sebagai Karim turut melakonkan aksi menari disko dan dalam babak tersebut berlakunya adegan aksi ghairah yang melibatkan Aaron bersama pelakon versatil, Jasmin Hamid (Dora). Hebat sungguh!


    Teater ini dilakonkan di sebuah kelab malam, dengan aksi tarian Dora yang cukup mengghairahkan. Lakonan itu dilakukan bagi menggoda Karim yang pada waktu yang sama telah pun terpikat pada Mazni (Erra Fazira).

    Berlaku di sebuah kelab malam, aksi tarian Dora itu cukup mengghairahkan. Semuanya dilakukan untuk menggoda Karim yang pada waktu yang sama telah pun terpikat pada Mazni (Erra Fazira).

    Apapun tahniah diucapkan pelakon yang berlakon diteater Suhu "Badai Semalam" kerana lakonan yang dilakonkan amat realistik didalam lakonan masing masing. Tahniah!







    0 0

    Bergelar seorang ibu, sudah pasti kepentingan anak menjadi keutamaan begitu juga perihalnya dengan pelakon, Wawa Zainal.


    Mempunyai seorang anak bersama Ariel Zafril, Ahmad Fakhruddin Attar yang kini berusia setahun tujuh bulan, Wawa nyata lebih mementingkan tanggungjawab sebagai ibu berbanding karier lakonannya. 

    Bagi Wawa, dia cukup berhati-hati bila mahu mengambil tawaran berlakon sekarang kerana tidak mahu berenggang lama dengan anaknya. 

    “Kalau ada tawaran berlakon drama, saya tidak akan terima drama yang mempunyai episod yang panjang kerana komitmen sebagai ibu. 

    “Kecuali telemovie atau drama yang hanya mengambil tempoh untuk 13 episod sahaja, itu akan saya pertimbangkan untuk terima,” jelasnya ketika ditemui di set penggambaran Fatihah Buatku di Ukay Perdana, Selangor. 

    Jelas Wawa lagi, pernah sebelum ini dia mengambil episod yang panjang dan memerlukan masa yang lama untuk penggambaran. 

    “Sebelum ini saya pernah terima tawaran untuk sebuah drama yang panjang dan memerlukan saya berada di lokasi kira-kira dua minggu di Sarawak. 

    “Balik dari Sarawak sahaja, anak saya sudah tidak kenal dengan saya. Menangis-nangis dia bila saya dukung. 

    “Akibat daripada itu yang saya buat keputusan untuk tidak ambil lagi tawaran yang memerlukan masa yang panjang atau memerlukan saya berada di luar ibu kota dalam tempoh masa yang panjang,” jelasnya. 

    Kata Wawa, itu tidaklah bermaksud dia langsung tidak mahu mengambil tawaran drama, sebaliknya mahu menunggu masa yang sesuai. 

    “Buat masa ini anak saya masih lagi kecil, itu yang saya tidak mahu ambil tawaran. Mungkin bila dia sudah berusia dua atau tiga tahun, saya akan kembali menerima tawaran drama panjang,” ujarnya. 

    Bagi Wawa, keputusan yang dibuat adalah yang terbaik dan setakat ini, selepas bergelar ibu, rezeki tawarannya belum pernah putus lagi. 

    “Tawaran untuk berlakon memang tidak pernah putus. Tetapi saya sendiri yang hadkan diri. Begitu juga dengan Ariel yang tidak mengambil tawaran lakonan dengan jangka masa yang lama. 

    “Setakat ini, telemovie Fatihah Buatku ini yang terbaharu sedang saya lakonkan selepas tiga bulan tidak masuk ke set,” jelasnya. 

    Lakonan Wawa sebagai Fatihah boleh dilihat menerusi telemovie Fatihah Buatku yang akan ke udara menerusi saluran Astro Oasis pada hari Sabtu ini pukul 10 pagi bersempena sambutan Awal Muharam. 

    Turut terlibat dalam telemovie ini termasuklah Nazim Othman, Amerul Affendi, Kazar, Mak Jah, Man Raja Lawak dan Suriati Baharom - UTUSAN MALAYSIA.



    0 0

    Menyulam cinta dengan seorang gadis yang mempunyai ramai peminat atau berada dalam kategori popular kadangkala membuatkan hubungan tersebut diuji dengan seribu satu dugaan.


    Apatah lagi apabila si jejaka turut berada dalam kelompok kerjaya yang sama, barangkali timbul sedikit perasaan cemburu melihat pasangannya itu lebih dikenali berbanding dirinya yang sama-sama mencari makan sebagai anak seni.

    Kesempatan bertemu dengan pelakon berbakat kelahiran program realiti Pilih Kasih musim kedua, Ku Hariz, 29, di Angkasapuri baru-baru ini, Hits cuba menyelami hati dan perasaannya, lebih-lebih lagi setelah pengarang jantungnya, Jihan Muse semakin meniti popularitinya tersendiri.

    Menurutnya yang mesra disapa sebagai Hariz itu, apa yang dikecapi oleh Jihan adalah berdasarkan kerja kuat yang dilakukan saban hari semenjak tamat program realiti Raja Lawak musim ketiga.

    Setelah beberapa tahun cuba mengenali selok-belok dunia hiburan yang diketahui umum banyak pancaroba, Hariz memberitahu bahawa dia dan Jihan memahami situasi diri mereka yang bergelar figura awam.

    “Saya bangga dengan kejayaan Jihan. Kami saling mengenali di pentas teater hampir enam tahun lalu sebelum kami berdua menyertai program realiti masing-masing.

    “Setelah terjun ke arus perdana, Alhamdulillah kami dapat mengharungi ranjau dunia artis yang berliku tanpa sebarang masalah. Paling penting, sifat memahami antara satu sama lain. Itu yang kami amalkan selain kejujuran terhadap diri masing-masing,”
    ujarnya yang merupakan pelakon telefilem Seteguh Kasih Ibunda yang bakal disiarkan menerusi slot Tribute P. Ramlee, pukul 10 malam setiap Ahad di TV1.

    Impak kemasyhuran yang dikecapi Jihan, pemuda yang memiliki nama penuh Ungku Hariz Faizal Ungku Mohamed Fadli itu akur hubungan mereka kini banyak berlandaskan teknologi terkini ekoran kesibukan masing-masing.

    Menurutnya, bukan sahaja Jihan, malah jadual seninya juga bertambah padat sejak kebelakangan ini dengan beberapa penggambaran termasuklah dalam menjayakan drama arahan Osman Ali itu.

    “Selepas Jihan memenangi trofi Artis Komedi Wanita Popular, diakui dia semakin sibuk dengan pelbagai tawaran. Salah satunya adalah sebagai pengacara program Akademi Fantasia musim terbaharu.

    “Pun begitu, pada masa yang sama, saya juga terlibat dalam beberapa penggambaran drama. Jadi, disebabkan masa yang amat terhad, kami jarang berjumpa. Namun ia bukan alasan untuk kami tidak berhubung.

    “Telefon menjadi medium utama kami sebagai penghubung. Kami kerap berbual atau bermesej antara satu sama lain bertanya khabar. Di samping itu, demi mengukuhkan hubungan ini, kami saling mengingati agar memelihara dan menjaga batas masing-masing dalam pergaulan,”
    katanya memberi penjelasan.

    Mengulas mengenai fasa yang lebih serius, Hariz berkata, dia sedang mencari masa yang sesuai untuk memikir ke arah tersebut dan tidak menolak jika jodoh mereka berdua tiba lebih awal daripada yang dirancang.

    Ujar Hariz, penetapan jodoh pertemuan itu bukan berada di tangannya dan lebih gemar membiarkan takdir tersebut diaturkan oleh-Nya serta berdoa agar perjalanan dalam mendirikan rumah tangga dimakbulkan - UTUSAN MALAYSIA.







    0 0

    Entah kenapa, pelawak sememangnya selalu berjaya mencuti hati ramai wanita meskipun mereka tidak sekacak mana. Dalam hal ini, Jep Sepahtu turut tidak ketinggalan dilanda pelbagai gosip hangat dengan segelintir wanita yang didakwa sebagai kekasihnya.

    Mungkin sudah penat, tambah-tambah melayan dakwaan yang dia telah mengikat tali pertunangan awal Januari lalu dengan wanita sekampung di Kluang, Johor... akhirnya membuat Jep mengakui dia kini 'amat rapat' dengan seorang pelakon.

    Lebih menarik, dia juga tidak lokek untuk berkongsi fotonya bersama wanita tersebut yang dikenali sebagai Nazeera Sardi di IG miliknya.








    0 0

    Petua kecantikan Anzalna Nasir menjaga kecantikan - Anzalna mengakui kulitnya agak sensitif dan mudah ditumbuhi jerawat. Jadi, sebab itu dia perlu kerap menjaga kulit wajahnya dengan mendisiplinkan diri dengan rutin hariannya.


    “Saya bukanlah seorang yang terlalu cerewet dalam menjaga kecantikan. Tetapi apabila terlalu kerap mengenakan mekap untuk lakonan dan menghadiri majlis tertentu, saya perlu lebih menjaga kulit agar sentiasa bersih.

    “Saya juga disarankan untuk mengguna ubat dan tidak menggunakan produk secara sembarangan.

    “Saya turut mengamalkan petua tradisional seperti menyapu putih telur di muka. Setiap kali membasuh muka, saya sering berselawat agar dikekalkan keserian wajah,”
    katanya lagi.

    Bercerita tentang penjagaan rambut, Anzalna hanya menyapu vitamin rambut dan mengamalkan mencuci rambut setiap hari.

    Beralih kepada pemakanan, Anzalna tidak mengamalkan diet sebaliknya makan secara sederhana dan mengelakkan daripada menikmati makanan laut kerana alahan.

    Apabila bercerita tentang makan, terus dia teringat tentang berat badannya yang meningkat kepada 48 kilogram (kg) sewaktu berada di Tasmania, Australia selama lima tahun sejak 2003 hingga 2009.

    “Waktu itu, saya sekeluarga mengikut bapa yang melanjutkan pelajaran peringkat Doktor Falsafah (PhD) di sana. Makanan semuanya sedap-sedap belaka dan selera makan saya di sana tidak dapat dikawal kerana faktor cuaca dan pengaruh sekeliling.

    “Tetapi sekarang saya berjaya menurunkan berat badan kepada 43 kg,”
    ujarnya.

    Menyentuh tentang fesyen, dia lebih gemar mengikut fesyen terkini. Untuk kelihatan menarik, Anzalna sanggup berbelanja lebih membeli pakaian, kasut dan aksesori.

    Bagaimanapun, dia bukanlah seorang yang mementingkan jenama tetapi cukuplah barangan tersebut kelihatan cantik dan menarik - BLOG ANIZYN.

    p/s : Itu cerita mengenai petua kecantikan Anzalna Nasir sehingga membuat ramai wanita di luar sana tertanya-tanya. Bagaimana pula wajah sebenar beliau tanpa mekap? Korang pasti terkejut tengok gambar di bawah kerana Anzalna menjadi semakin jelita dan memukau kalau tidak memakai sebarang mekap.





    0 0

    Foto pasangan anak kembar Nurul Syuhada - Menerusi rancangan Malaysia Hari Ini di saluran TV3, akhirnya wajah sepasang anak Nurul Syuhada Nurul Ain telah didedahkan kepada orang ramai. Comel sangat-sangat.


    Untuk makluman, Nurul Syuhada telah dikurniakan seorang anak lelaki dan seorang anak perempuan pada hujung bulan September yang lalu. Seorang dilahirkan secara normal manakala seorang lagi secara pembedahan.

    Maaf kerana kualiti gambar agak kurang memberangsangkan. Ini semua salah TV3 sebab tak buat saluran HD. Hehehe. Seronok plak tengok Nurul Syuhada dapat anak kembar. 

    Mesti tak menang tangan nak menjaga. Seorang bangun, seorang tidur. Seorang nak susu, seorang nak didukung. Hehehe. Abang Nara dapat bayangkan keseronokan dan keterujaan menjaga kembar.

    Nurul Syuhada akan bercuti selama 3 hingga 4 bulan untuk menjaga anak kembarnya ini. Semoga si comel 2 orang ini akan membesar dengan sihat sejahtera. Lagi beberapa gambar dengan membaca artikel ini sepenuhnya - BLOG BEAUTIFULNARA.










    0 0

    Mesti anda semua dah tengok foto Neelofa atas katil yang dikatakan bernilai hampir RM 1 Juta tu kan?Aih. Kalau kumpul duit gaji sampai bersara pun tak tentu lagi kami dapat baring atas katil tu.Huhu.

    Ha..Buat mereka yang ketinggalan, Neelofa dan keluarga sebenarnya kini berada di Phuket, Thailand dan menginap di Iniala Beach House.


    Tapi, nak dijadikan cerita, adik perempuan Neelofa, Ameera dikatakan sengaja mahu showing off kekayaan mereka sekeluarga yang mampu untuk berada di tempat penginapan semewah itu.

    Nah. Ringkas tetapi padat jawapan yang diberikan oleh Ameera. Kami juga bersetuju dengan jawapan yang diberikanya. Yelah, rasanya share gambar percutian tu adalah satu perkara yang biasa kan?

    Malah, menerusi ruangan komen, ramai juga yang backup Ameera dan sekaligus menyelar komen-komen negatif yang dilemparkan kepada gadis itu.

    Yeah. Haters gonna hate. Daripada kita layankan komen-komen negatif tu, lebih baik kita enjoytengok gambar percutian mewah mereka sekeluarga - PORTAL OHBULAN.


















    0 0

    Video Seks Ustaz Azhar Idrus Dengan Isteri Ketiga Ustaz Azhar Idrus (Khairul Izyan)? : Sekarang ini terlalu banyak lambakan video seks dan video lucah di Malaysia lepas satu-satu yang keluar menjadi santapan kalangan yang tertunggu-tunggu.


    Terbaru dan terkini keluar pula video seks ustaz Azhar Idrus yang telah disebarkan individu-individu yang tidak bertanggungjawab.

    Seperti yang sudah diketahui umum. Pendakwah terkenal di Malaysia ini sudah pun berkahwin buat kali ketiga pada tahun lepas. Puan Izyan namanya. 

    Malang tidak berbau apabila terdapat tangan-tangan gatal yang telah menceroboh privasi pencemaramah terknal ini dan tergamak menyebarkan video seks Ustaz Azhar Idrus.

    Difahamkan video seks Ustaz Azhar Idrus tersebut adalah melibatkan dengan isteri ketiga beliau, Puan Izyan yang telah disebarkan individu yang tidak bertanggungjawab.

    Biodata Isteri Ketiga Ustaz Azhar Idrus
    • Nama Penuh : Khairul Izyan Binti Mohamed Amin Khir
    • Panggilan : Puan Izyan
    • Umur : 27 tahun
    • Status: Isteri Ketiga Ustaz Azhar Idrus
    • Tarikh Nikah: 26 Mei 2013
    • Asal : Bandar Pagoh, Muar, Johor
    • Alamat Rumah : Keramat Permai AU1, Hulu Klang, Gombak.
    • Anak saudara Ketua Cawangan Hulu Klang, Gombak, Tuan Hj. Omar bin Taha
    • Madu kepada Rogayah Sulong berumur 42 tahun dan Wan Halimatun Nisa Wan Mohd Nor dan berumur 26 tahun




    p/s : Tulisan artikel dan semua gambar milik penuh PORTAL BERITASEMASA


    0 0

    Foto kereta Dira Abu Zahar dipecah masuk pencuri - Pelakon Dira Abu Zahar berdepan detik cemas apabila berdepan cubaan samun ke atas dirinya.

    Memetik kenyataan yang dikongsi di laman facebooknya, cubaan samun itu gagal. Namun, kereta miliknya mengalami kerosakan di bahagian cermin.

    Apapun, Dira bernasib baik kerana tidak mengalami sebarang kecederaan. Kejadian ini membuatkan Dira lebih berhati-hati dan pada masa yang sama menasihati orang ramai agar waspada dengan keadaan sekeliling.






    0 0

    Kenapa Anjing itu haram disisi agama Islam 


    Ternyata hal ini sudah diberitahukan pada kita sejak 1400 tahun yang lalu. Ilmuwan membuktikan virus anjing itu sangat lembut dan kecil. Sebagaimana diketahui, semakin kecil ukuran mikroba, ia akan semakin efektif untuk menempel dan melekat Air liur anjing mengandung virus berbentuk pita cair.

    Dalam hal ini tanah berperan sebagai penyerap mikroba berikut virus-virusnya yang menempel dengan lembut pada wadah.

    Perhatikan kata Rasulullah berikut : Dari Abu Hurairah Rhadyallahu Anhu, Rasulullah Shallallahu 'Alaihi Wassalam bersabda, Sucinya wadah seseorang saat dijilat anjing adalah dengan membasuhnya tujuh kali, Salah satunya dengan menggunakan tanah. 

    Dari Abu Hurairah Rhadyallahu Anhu, Rasulullah Shallallahu 'Alaihi Wassalam bersabda, Apabila anjing menjilat wadah seseorang, maka keriklah (bekasnya) lalu basuhlah wadah itu tujuh kali. (HR. Muslim) 

    Bahaya Liur Anjing 

    Air liur anjing dari jenis apapun berbahaya bagi manusia. Persatuan Doktor Kesihatan Anak di Munich-Jerman,mengungkapkan bahawa air liur anjing mengandung berbagai kuman penyebab penyakit. Bakteria tersebut dapat masuk dan menyerang organ dalam manusia melalui sistem terbuka.

    Risiko penularan penyakit kian besar apabila terkena gigitan anjing. Siapa yang menjadikan anjing kecuali anjing penjaga ternak, atau anjing pemburu, atau anjing penjaga tanaman-nescaya berkuranglah satu qirath pahalanya setiap hari bahaya anjing tidak hanya pada liurnya saja.

    Menurut peneliti dari Universiti Munich,menyatakan bahawa memelihara anjing meningkatkan riaiko kanser payudara. Peluang dan risiko mengidap kanser oleh kerana memelihara anjing jauh lebih besar dibandingkan memelihara peliharaan lain seperti kucing dan arnab.

    Sebanyak 79.7 % penderita kanser payudara ternyata sering bersama dengan anjing, diantaranya dengan memeluk, mencium, menggendong, memandikan dan semua aktiviti perawatan anjing. Hanya 4.4 % pesakit yang tidak memiliki haiwan peliharaan. 

    Mengapa Harus Dibersihkan Dengan Tanah 

    Tanah, menurut ilmu kedoktoran modern diketahui mengandung dua materi yang dapat membunuh kuman-kuman, yakni: tetracycline dan tetarolite. Dua unsur ini digunakan untuk proses pembasmian (sterilisasi) beberapa kuman. Eksperimen dan beberapa hipotesis menjelaskan bahawa tanah merupakan unsur yang efektif dalam membunuh kuman.

    Anda juga bakal terkejut ketika mengetahui tanah kuburan orang yang meninggal karena sakit aneh dan keras, yang anda kira terdapat banyak kuman kerana penyakitnya itu, ternyata para peneliti tidak menemukan bekas apapun dari kuman penyakit tersebut di dalam kandungan tanahnya.

    Menurut Muhammad Kamil Abd Al Shamad, tanah mengandung unsur yang cukup kuat menghilangkan bibit-bibit penyakit dan kuman-kuman. Hal ini berdasarkan bahawa molekul-molekul yang terkandung di dalam tanah menyatu dengan kuman-kuman tersebut, sehingga mempermudah dalam proses sterilisasi kuman secara keseluruhan.

    Ini sebagaimana tanah juga mengandung materi-materi yang dapat mensterilkan bibit-bibit kuman tersebut. Para doktor mengemukakan, kekuatan tanah dalam menghentikan reaksi air liur anjing dan virus-virus di dalamnya lebih besar karena perbezaan dalam daya tekan pada wilayah antara cairan (air liur anjing) dan tanah. 

    Dr. Al Isma’lawi Al-Muhajir mengatakan anjing dapat menularkan virus tocks characins, virus ini dapat mengakibatkan kaburnya penglihatan dan kebutaan pada manusia. Fakta Tentang Anjing Yang Tak Banyak Diketahui.

    Dr. Ian Royt menemukan 180 sel telur ulat dalam satu gram bulunya, seperempat lainnya membawa 71 sel telur yang mengandung jentik-jentik kuman yang tumbuh berkembang, tiga di antaranya dapat matang yang cukup dengan menempelkannya pada kulit. Sel-sel telur ulat ini sangat lengket dengan panjang mencapai 1 mm.

    Data statistik di Amerika menunjukan bahawa terdapat 10 ribu orang yang terkena virus ulat tersebut, kebanyakan adalah kanak-kanak. Secara ilmiah,anjing dapat menularkan berbagai macam penyakit yang membahayakan karena ada ulat-ulat yang tumbuh berkembang biak dalam ususnya.

    Para doktor menguatkan bahaya ulat ini dan racun air liur yang disebabkan oleh anjing. Biasanya penyakit ini berpindah pada manusia atau haiwan melalui air liur pembawa virus yang masuk pada bekas jilatannya atau pada luka yang terkena air liurnya.

    Ketika ulat-ulat ini sampai pada tubuh manusia, maka ia akan bersemayam di bahagian organ tubuh manusia iaitu paru-paru. Ulat yang bersemayam di paru-paru, yang bertempat di hati dan beberapa organ tubuh bagian dalam lainnya, mengakibatkan terbentuknya kantong yang penuh dengan cairan.

    Dari luar, kantong ini diliputi oleh dua lapisan dengan ukuran kantong sebesar bentuk kepala embrio. Penyakit tersebut berkembang dengan lambat. Ulat Echinococcosis dapat tumbuh berkembang di dalam kantong itu selama bertahun-tahun.


    SUBHANALLAH…

    Lebih dari 1400 tahun yang lalu Nabi Shallallahu 'Alaihi Wassalam telah menyarankan untuk tidak bersentuhan dengan anjing dan air liurnya dan telah memerintahkan untuk membasuhnya (jika terkena) dengan tujuh kali siraman yang salah satunya menggunakan tanah.

    Penelitian Ir. Soekarno Sayid Muhammad bin Alwi al-Maliki menjelaskan bahwa kajian ilmuan membuktikan bahawa, air liur anjing mengandung mikrobakteria sehingga jika objek yang terkena air liur anjing dicuci dengan sabun maka tidak menjamin bersih dari mikrobakteria tersebut. 

    Untuk mematikan kuman tersebut, harus dengan cara ditaburi tanah atau debu yang dicampur dengan air. Cara ini terbukti berkesan berdasarkan kajian dan uni kaji makmal yang di masa Rasulullah Shallallahu 'Alaihi Wassalam tidak ada.

    Suatu ketika, bekas Presiden Repulik Indonesia, Soekarno, pernah mengatakan bahawa pada zaman sekarang kita tidak perlu lagi menyamak atau membasuh tujuh kali yang diantaranya dicampur dengan debu apabila terkena najis kelas berat. Cukup menggunakan sabun.

    Pendapatnya ditentang oleh para ulama Indonesia pada waktu itu. Para ulama tersebut meminta Presiden untuk melakukan eksperimen membuktikan mana yang lebih relevan penggunaan sabun atau dengan debu. 

    Maka dilakukanlah eksperimen dengan sampel dua benda yang telah dijilat oleh anjing. Satu di antara dicuci menggunakan sabun dan yang satu lagi dibersihkan dengan debu. 

    Hasil dari pengamatan mikroskop didapati bahawa, benda yang dibasuh dengan menggunakan sabun masih terlihat kuman dari hasil jilatan anjing. Sebaliknya,benda yang dibersihkan dengan debu sangat bersih dan terbebas dari kuman.

    p/s : Tulisan artikel milik penuh BLOG BADUT RAKYAT


    0 0

    Sejak beberapa hari kebelakangan ini, media sosial gempar dengan penyebaran satu video skandal seks berdurasi 38 saat yang kononnya adalah seorang penceramah terkenal iaitu Ustaz Azhar Idrus.


    Video skandal seks itu pada mulanya dimuatnaik di laman blog Cili Padi dan kemudian menjadi viral di laman sosial beberapa jam seterusnya.

    Di dalam video skandal seks itu kelihatan seorang lelaki mirip Ustaz Azhar Idrus(UAI). Rata-rata pengguna laman sosial terkejut dengan video itu. Ini adalah kali pertama seorang penceramah bebas dikaitkan dengan video skandal seks.

    Selain UAI yang jadi mangsa, insan lain yang turut terkena tempias ialah ketiga-tiga isterinya dan anak-anak. Berikut ialah luahan sedih anak sulung UAI, Nur Madiha Asyikin, isteri pertama, Rogayah Sulong dan isteri kedua, Nisya Wan.






older | 1 | .... | 139 | 140 | (Page 141) | 142 | 143 | .... | 227 | newer