Are you the publisher? Claim or contact us about this channel


Embed this content in your HTML

Search

Report adult content:

click to rate:

Account: (login)

More Channels


Showcase


Channel Catalog


older | 1 | .... | 177 | 178 | (Page 179) | 180 | 181 | .... | 227 | newer

    0 0

    Wanita Ini BANGGA ISTIHAR Diri MURTAD Di LAMAN Sosial.. Korang Baca La AYAT Dia.. Sampai Macam Tu SEKALI HINA AGAMA.. MEMANG MENGEJUTKAN!


    Nak tahu lebih lanjut tentang dia, follow dia di facebook: https://www.facebook.com/emilie.destrange

    Sumber: Cutemutesweet





    0 0

    Beberapa hari lepas, timbul khabar angin yang mengatakan aktres yang masih lagi tampak muda berbanding usianya, Maria Farida bakal berkahwin dengan rakan karibnya yang berpangkat Datuk.


    Terbaru, Maria tengah hari tadi sudah sah bergelar isteri kepadad jejaka tersebut yang dikenali sebagai Datuk Rahman yang sebelum ini merupakan bekas suami kepada Karen Rahman iaitu pengasas kepada produk kecantikan KR Beauty Care.

    Berita beliau sudah bernikah dikongsi oleh aktres Fasha Sandha menerusi akaun Instagram miliknya.

    Jom kita layan beberapa lagi foto sewaktu majlis akad nikah mereka dengan membaca artikel ini sepenuhnya.

    Sumber: Beautifulnara







    0 0

    Viral di media sosial dan blog beberapa keping gambar kekecohan yang berlaku di sebuah kelab berikutan seorang wanita telah 'tercirit' ketika dalam kelab berkenaan.

    Teman Lelaki Gadis Tercirit di Dalam Kelab Ceritakan Detik 'Cemas' Sebelum Kejadian.

    'Ketika sedang berada di meja bar, tiba-tiba beliau datang kepada saya yang sebelum itu beliau menari bersama rakan lain'. Tiba-tiba.....hinggalah hampir kesemua pengunjung kelab tersebut keluar kerana tidak tahan dengan.

    Menurut seorang individu, bekas teman lelaki wanita itu telah meletakkan sejenis ubat dalam minuman mangsa.

    Mangsa yang tidak menyedari perbuatan bekas teman lelakinya itu, terus minum minuman berkenaan menyebabkan mangsa tercirit tanpa sedar.

    Mangsa pada mulanya hanya terasa basah di bahagian punggungnya. Bagaimanapun dia terkejut apabila mengetahui dirinya tercirit tanpa sedar.

    Difahamkan, bekas teman lelakinya berbuat demikian kerana berang dengan tindakan mangsa yang bermain kayu tiga di belakangnya.


    Sumber: Hotgilerbeb





    0 0

    Bicara soal kecantikan, penduduk India bisa dibilang patut untuk berbangga hati. Ini karena ada dua nama aktris dari negeri tempat Taj Mahal berada itu yang berhasil diakui dunia karena kecantikannya, mereka adalah Aishwarya Rai dan Priyanka Chopra.

    Nama Aishwarya Rai memang telah lebih dulu dikenal sebagai aktris internasional seiring dengan prestasinya di kancah Hollywood. Ia dulu juga menyandang gelar sebagai wanita tercantik di dunia versi survei yang dilakukan oleh Hollywood Buzz.

    Prestasi Aishwarya di tahun 2014 tersebut kini telah beralih ke Priyanka Chopra. Wanita berusia 33 tahun itu telah dinobatkan sebagai wanita tercantik di dunia versi situs hiburan E online dan berhasil menggeser predikat terdahulu Aishwarya Rai.

    Priyanka Chopra baru dikenal luas oleh publik dunia khususnya Amerika lewat debut perannya dalam serial televisi berjudul Quanticoyang ditayangkan oleh channel ABC. Dalam serial yang juga tayang di beberapa negara itu, Priyanka berperan sebagai agen FBI yang kemudian dituduh sebagai otak dari tindakan terorisme.

    Serial dengan genre action drama ini sukses menjadikan Priyankasebagai pemeran wanita utama dengan akting yang mumpuni. Tak heran jika publik Amerika benar-benar terpukau dengan paduan paras cantik dan akting dari mantan Miss World 2000 tersebut.

    Priyanka masih membutuhkan kerja keras yang lebih giat lagi untuk bisa menyusul prestasi Aishwarya Rai lainnya, khususnya di bidang film Hollywood. Namun di pertengahan 2015 ini pencapaian aktris DIL DHADHAKNE DO itu tak bisa dianggap remeh. Lalu jika soal kecantikan dan prestasi, kamu pilih Aishwarya atau Priyanka?











    0 0

    Sudah lebih dua bulan tampil dengan imej berhijab, pelakon Jue Aziz, 32, mengakui kehidupannya lebih tenang. Penghijrahan tanpa desakan daripada mana-mana pihak itu juga membuatkan Jue lebih bersyukur.

    “Alhamdulillah, saya kini lebih tenang dan selamat. Paling penting juga orang sekeliling lebih menghomati penampilan sebegini. Jika sebelum ini pelbagai persepsi negatif dilemparkan, tapi sekarang lebih ke arah positif. Saya akui berhijab juga tak lepas daripada pelbagai dugaan. Tipu kalau saya katakan tak ada, tapi semuanya dapat diselesaikan dengan lebih tenang dan lancar. Allah SWT permudahkan jalan itu,” katanya.

    Kata pemilik nama sebenar Zuliana Abdul Aziz, selepas berhijab dia mengambil langkah dengan membuang semua baju seksinya.

    “Ada sesetengah baju yang boleh disuai padan dengan penampilan baru ini, saya masih simpan. Kalau yang terlalu seksi saya buang terus. Ada orang cakap kenapa tak derma atau jual, tapi pada saya tak ada gunanya. Apabila berbuat demikian, ia lagi menambah dosa. Sepatutnya kita perlu mendidik ke arah kebaikan bukannya mendorong jadi lebih negatif,” katanya.



    Pelakon drama Lagenda Budak Setan ini mengakui perkara terbabit sudah dilakukan sebelum dia mula berhijab lagi. Berkongsi berkenaan penghijrahannya, segalanya bermula selepas ayahnya meninggal dunia pada 31 Julai lalu.

    “Alhamdulillah, mungkin ini jalan terbaik Allah SWT mahu berikan kepada saya. Selepas ayah meninggal, dua hari selepas itu tanpa dirancang saya terus mengenakan hijab. Sebelum ini keluarga dan suami banyak mendorong ke arah itu, tapi belum terbuka pintu hati. Setiap hari saya berdoa semoga digerakkan hati berhijab. Bukan apa, saya tak nak berubah disebabkan orang lain,” katanya.

    Jue Aziz dedah punca hijrah untuk berhijab

    Jue juga memberitahu hari sebelumnya dia bermimpi arwah ayahnya.

    “Ketika saya ambil wuduk untuk solat, hati saya dirundung perasaan rindu teramat pada arwah ayah. Saya teri­ngin menatap wajahnya dengan senyuman. Malam itu, ketika tidur, saya mimpikan ayah. Malangnya, ayah tidak senyum sehingga saya memegang kedua-dua belah pipinya untuk memaksanya senyum,” katanya.

    Kata Jue lagi, perkara itu diceritakan kepada kakaknya kemudian menasihatinya untuk berubah.

    “Dengan nada lembut kakak memberitahu, mungkin itu pesanan daripada Allah SWT meminta saya berubah. Saya cakap pada kakak, maknanya Allah dengar doa saya,” katanya.

    Kata Jue, penghijrahan berkenaan disambut baik seluruh ahli keluarga dan suami tercinta.

    “Mulanya saya tak cakap pada suami. Selama ini pun dia tak pernah paksa saya berhijab. Apabila tampil dengan imej sedemikian, dia terkejut lantas bertanya sama ada perubahan saya itu betul atau sekadar gurauan. Apabila diberitahu ia penghijrahan kekal saya, dia tersenyum dan mengucap syukur. Lagi pula saya tak mahu dia terus menanggung dosa saya,” katanya.

    Memandangkan Jue masih aktif berlakon, dia memberitahu penampilan berhijab tidak menghalang kreativiti seorang pelakon. Menurut Jue lagi, bagi menambahkan ilmu pengetahuan agama dan kerohanian, dia bersama kakaknya menghadiri kelas agama.

    “Perubahan ini saya buat secara perlahan-lahan. Tak mahu terlalu drastik sehingga digelar ustazah segera. Memang betul ia perlu, tapi bagi saya ruang dan peluang untuk belajar memperbaiki diri. Masih banyak kekurangan dalam diri ini,” katanya.

    Dalam pada itu, Jue berkata, sejak berkahwin dengan Bayu Pramana Putra Achmal pada 9 Mac 2014, hampir setiap bulan dia membuat pemeriksaan untuk mengetahui adakah dia hamil ataupun tidak.

    Bagaimanapun, setahun selepas itu, Jue mula reda dan hanya berserah kepada Tuhan selain tidak mempedulikan lagi persoalan orang tentang anak yang sering ditanya.

    JUE AZIZ DEDAH PUNCA HIJRAH UNTUK BERHIJAB

    “Jujurnya, ada ketikanya saya tertekan dan rimas apabila orang tanya soal anak. Siapa yang tidak mahu anak. Tetapi semua itu ketentuan Allah. Saya anggap belum ada rezeki. Mungkin Allah nak bagi yang terbaik selepas ini. Paling peting sabar, reda dan teruskan berdoa,” katanya yang menafikan dia suami merancang untuk mendapatkan zuriat sendiri.

    Sumber: Gegarmeletop


    0 0

    Ada yang mendakwa ini adalah gambar kekasih baru Tasha Shilla yang merupakan seorang pekerja kapal bergelar 'captaindawest' di IG.

    Jika benar... nampaknya Tasha bertambah ceria disamping jejaka tersebut setelah sekian lama berduka akibat putus cinta dengan jejaka Thailand.

    Doa dan harapan kita, moga kali ini, hubungan cinta Tasha akan ke jinjang pelamin hendaknya. Amin.

    Sumber: Myartis






    0 0

    ANAK DARA NASSIER WAHAB YANG MAKIN CUN... WAHHH... Dah besar rupanya anak dara Nassier Wahab yang bernama Intan Najihah ni.


    Makin cantik nampaknya... iyelah ikut siapa kalau bukan ikut ayah dan ibunya. Apa agaknya Nassier nak belanja Intan kalau menang RM100,000 dalam GV2 nanti ya?




    0 0

    Tanggal 19 November lepas merupakan deti yang cukup bermakna buat Farid Kamil dan Diana Danielle kerana telah selamat menimang cahaya mata kedua mereka.

    Mereka kali ini dikurniakan anak perempuan yang dilahirkan pada jam 4.05 pagi di Hospital Pantai, Bangsar, Kuala Lumpur.

    Alhamdulillah, syukur ke hadrat Ilahi kerana saya bergelar bapa lagi. Tanggal 19 November lalu, isteri saya selamat melahirkan anak perempuan pada jam 4.05 pagi di Hospital Pantai, Bangsar. Selamat datang ke dunia wahai anakku.

    Untuk pengetahuan anda, Diana atau nama sebenarnya Diana Danielle Danny Beeson, 24, merupakan artis Malaysia pertama yang melahirkan anak dengan menggunakan teknik yang semakin popular dalam kalangan ibu di Malaysia itu.


    Bersalin di dalam air katanya mampu mengurangkan kesakitan sewaktu proses kelahiran dimana ia memudahkan peralihan bayi dari rahim ke dunia luar. Kaedah ini sudah diamalkan beberapa tahun di negara barat seperti Amerika Syarikat, United Kingdom dan Eropah.

    Farid Kamil dan Diana Danielle mendirikan rumah tangga pada 3 November 2012. Sebelum ini mereka mempunyai seorang anak lelaki bernama Muhammad yang kini sudah berusia 2 tahun.

    Tahniah kami ucapkan kepada Farid Kamil dan Diana Danielle atas kelahiran puteri mereka, semoga kebahagiaan anda sekeluarga akan bertambah dengan kehadiran orang baru.

    Sumber: Beritasempoi


    0 0

    Ketika di awal program, nama Siti Nordiana (Nana) bukanlah calon pilihan ke peringkat final program Gegar Vaganza. Dia boleh dikatakan sebagai peserta 'underdog'. 


    Namun sehingga kini, Nana telah berjaya melangkah sehingga minggu yang ketujuh dan hanya dua minggu sahaja lagi untuk ke peringkat final.

    Persembahan Nana hari demi hari semakin mengagumkan malah yang paling penting Nana bukan sahaja berjaya menarik hati juri tetapi juga seluruh rakyat Malaysia yang menonton program tersebut.

    "Saya tahu ada yang anggap saya sebagai peserta 'underdog' tetapi saya tak kisah fasal hal itu malah lagi bagus sebab tak ada tekanan. Tak adalah berat bahu saya," ujarnya sambil ketawa.

    Pun begitu, selepas menyanyikan lagu Ziana Zain, namanya terus melonjak naik. Nana memberitahu yang selama ini dia tidak pernah menyanyi dalam program-program TV yang besar seperti ini. Jadi ini kali pertama.

    "Syukur alhamdulilah, saya cuba buat yang terbaik. Segala usaha nampaknya berbaloi. Memang jika boleh harapan semua orang nak ke peringkat final, begitulah Nana juga," katanya. 


    Ibu tunggal ini turut memberitahu bahawa anaknya Rayyan, 7, merupakan pengkritik utama setiap kali dia menyanyi.

    "Pernah saya berlatih menyanyi dan saya ubah sikit-sikit dia akan kata, mama jangan ubah nanti peminat mama tak suka. Dia pun sangat prihatin dengan saya. Kalau dia tak ikut ke dewan, dia akan bagi voicenote, good luck mama. Ya dia pemberi semangat bagi saya," ujar Nana.

    Semoga Nana dapat memberikan yang terbaik sehingga final.

    Sumber: Mediahiburan


    0 0

    Berikutan berita tindakan mahkamah yang terhadap bapa Ummi Nazeera, Datuk Zainulabadin Mat Akhir semalam, pelakon drama 'Alif Imani' ini membuat luahan menerusi laman instagramnya.


    Berikut antara luahan hati pelakon ini dan Media Hiburan harapkan semoga pelakon ini tabah menghadapi dugaan ini.

    Di sini Media Hiburan kongsikan antara luahan hatinya sebagai seorang anak setelah apa yang terjadi ke atas bapa mahupun ibunya selama ini.

    Sumber: Mediahiburan






    0 0

    Hanya kerana isu berkaitan Emma Maembong membeli alat ujian kehamilan untuk kakaknya, Yaya Maembong, kini keluarga tersebut akan mengambil tindakan undang-undang terhadap penulis yang membuat laporan berkenaan.


    Tambah Emma, dia terpaksa mengambil tindakan berkenaan kerana laporan tersebut membabitkan soal maruahnya dan keluarga, apabila orang ramai percaya bahawa alat ujian kehamilan yang dibelinya itu untuk kegunaan sendiri.

    “Memang ikutkan ini berkaitan maruah. Saya memang kecewa. Malah keluarga saya juga marah. Keluarga mahu mengambil tindakan undang-undang dalam soal ini memandangkan mereka mahu nama saya dibersihkan, tetapi buat masa sekarang saya serahkan kepada keluarga sahaja.”

    “Membayangkan saya sendiri kenal pihak yang menulis kisah ini, memang saya tidak sampai hati,” katanya kepada Utusan Online mengenai perkara tersebut.

    Sumber: Rotikaya








    0 0

    Pelakon seksi Julia Perez membuat tatu di bawah dan menyebabkan butthurt tahap nanah di Indonesia. Pelakon filem tayang dada dan berbakat seperti sebatang lembing ini kini dikecam oleh ulama Indonesia yang merasakan beliau menghina agama Islam seperti yang dilaporkan dalam laman empayar-pemuda.

    Apa pendapat anda. Adakah tatu ini menghina Islam?

    Sumber asal: Hotgilerbeb

     



    0 0

    Pelakon Alyssa Milano selamba ‘badak’ berkongsi gambarnya sedang menyusu badan kepada anak kedua di laman Instagram, baru-baru ini.Foto yang dimuat naik aktres berusia 42 tahun itu menerima pelbagai reaksi daripada peminat, ada yang suka dan ada juga yang tidak suka dengan pendedahan gambar tersebut.

    Ada yang menulis, “Ini merupakan satu kesempurnaan, terima kasih kerana membuatkan menyusu badan itu suatu perkara yang normal.”Namun ada juga yang memberikan reaksi tidak suka dengan apa dilakukan pelakon itu dan memberikan komen, “Breastfeeding sepatutnya dilakukan di tempat tertutup, yang pastinya ia tidak boleh dilakukan di hadapan umum. Apa masalah orang sekarang ini?”

    Sebelum ini, Alyssa, pelakon siri drama Charmed pernah berkongsikan gambar serupa pada penghujung tahun lalu. Ketika itu dia mendakwa, hanya ingin menyampaikan mesej bahawa menyusukan anak di hadapan orang ramai adalah perbuatan normal.



    “Saya rasa ianya penting untuk para ibu berasa selesa walau di mana sahaja mereka nak susukan bayi mereka. Kalau kami berada di tempat awam, kami tak perlu nak pergi ke bilik air semata-mata untuk lakukannya,” kata Alyssa.

    Hingga kini perbuatan menyusukan bayi di tempat awam masih lagi jadi perdebatan di kalangan warga Amerika Syarikat. Ada kumpulan yang menyokong ia dilakukan di tempat awam manakala ada satu lagi kumpulan yang sama sekali membangkangnya.

    Sumber: Duapuluhsen20


    0 0

    Gerakan Hamilisasi (pacari, hamili, lalu murtadkan)

    Mungkin sudah menjadi rahasia umum bahwa banyak kejadian di masyarakat seorang wanita islam (muslimah) yang pindah agama gara-gara menikah dengan pria non islam, dan mereka “terpaksa menikah” karena sudah terlanjur hamil atau minimal tidak perawan lagi, sementara sang pria hanya mau bertanggungjawab tapi dengan syarat bahwa si wanita berpindah agama. Wanita yang dalam posisi sulit ini, karena jika tidak segera menikah akan menanggung malu, hamil tanpa suami, kadang memilih menggadaikan agamanya dan berpindah ke agama suami.

    Kadang ada juga modus lain, yaitu pria non muslim awalnya masuk islam dulu untuk menikahi wanita, lalu setelah sekian waktu kemudian murtad lagi, dan mengajak anak istrinya untuk ikut murtad.

    Gerakan 3 M: memacari, menghamili, memurtadkan

    =============== ===============

    Awas, Kristenisasi dengan Modus Pernikahan!

    Kaum Muslimin khususnya para Muslimah agar hati-hati dalam mencari pasangan, jangan pernah mau menikah dengan pasangan beda akidah apalagi pasangan yang pura-pura masuk Islam, pastikan dulu keimanan dan ketaqwaannya. Demikian pesan mantan misionaris yang sudah menjadi Muslim, Ustadz Bernard Abdul Jabbar.



    Mantan misionaris ini mengungkapkan bahwa didalam Bibel ternyata ada ayat yang melegalkan cara penipuan asalkan demi agama.

    “Paulus menyatakan dalam Bibel: berdusta bukanlah suatu dosa apabila dilakukan untuk memuliakan tuhan, tetapi jika kebenaran Allah oleh dustaku semakin melimpah bagi kemuliaannya mengapa aku masih dihakimi lagi sebagai orang-orang yang berdosa,” papar Ustadz Bernard membacakan Roma ayat 7 seperti diberitakan Suara Islam.

    Ustadz Bernard menambahkan, salah satu upaya pemurtadan ialah lewat program 3 M (Memacari, Menghamili dan Memurtadkan).

    “Karena agama mereka melegalkan cara-cara yang licik dan membolehkan tipu daya serta muslihat, maka mereka melakukannya seperti pura-pura masuk Islam terlebih dahulu agar bisa menikah, setelah menikah ia paksa pasangannya untuk murtad,” ujarnya.

    Menurut mantan penginjil ini, cara penipuan tersebut mendapatkan legalitas dari para pendeta mereka, walaupun agama manapun melarang perbuatan zina. Adanya doktrin yang disembunyikan dan tidak diketahui oleh umum, yakni perzinahan dengan tujuan menyebarkan agama diyakini mendapatkan sambutan dan pujian ribuan malaikat di langit dan di bumi.

    “Doktrin inilah yang melegalkan tindakan bejat yang menodai harkat kemanusiaan, bahkan apa yang mereka lakukan mendapat restu dari istri bagi yang telah menikah. Toh, hanya sementara waktu setelah itu mereka tinggalkan, dan sudah banyak contoh kasusnya,” kata Ustadz Bernard.



    0 0

    Tahniah ucapkan buat Black Hanifah yang bakal menimang cahaya kedua selepas isterinya, Naquia Yasirah Mohd Khairi atau Cira disahkan hamil.

    "Double check!!!!? Aamiin... Terima kasih Ya Allah.. Rezeki hari Jumaat!!! Berita baik kita kongsi bersama," demikian kata Black di laman Ignya.

    Menerusi perkahwinan tersebut, Black dan Cira telah dikurniakan seorang anak lelaki bernama Khaleef Dayyan yang kini berusia 9 bulan lebih.

    Sumber: Myartis
















    0 0

    Berbincang dengan suami atau teman lelaki adalah perkara biasa dan positif dalam hubungan antara dua insan, namun ada beberapa perkara yang tidak boleh atau sepatutnya dipendam saja. Kenalilah pasangan anda terutamanya lelaki, semoga tips dibawah berguna kepada kita.


    Jangan ceritakan ada seorang lelaki yang diam-diam meminati anda, apalagi jika lelaki tersebut adalah teman lama anda atau dia.

    Membenci ibunya? Cukup dengan menyimpan perasaan itu dlm hati saja. Meskipun si dia yg membuka cerita soal keburukan sang ibu. Jangan cuba-cuba menambah atau mengiyakannya. Bertindak tenang dan tutup mulut. Kalaupun hendak memberi komen, utarakan hal-hal yang positif dan neuteral sahaja.

    Jangan menceritakan hal kecurangan yang pernah anda lakukan dibelakang dia. Hal ini akan meruntuhkan kepercayaan dia pada diri anda. Juga jangan sesekali memanjangkan cerita kecurangan dia terhadap anda. Tidak mustahil dia akan mengulanginya.

    Seiring dengan bertambahnya usia, `keperkasaan' si dia tentu akan mengalami penurunan. Jangan cuba-cuba membandingkan hal itu dengan masa lalu.


    Jangan juga menceritakan bahawa sahabat anda mencurangi suaminya. Dia akan berfikir bahawa anda juga akan bertindak demikian. Dia mungkin akan meragui kesetiaan anda ataupun dia akan mengongkong diri anda atas sebab keselamatan hubungan dia dengan anda.

    Jangan membuatnya patah semangat terhadap pekerjaan. Jika suatu hari dia mengeluh tentang bosnya yang bermasalah, berdirilah dipihaknya. Sokonglah dia dan bantunya mencari penyelesaian. Jangan terlalu mencampuri permasalahan tersebut. Cukup sekadar mendengar dan memberi pendapat. Dikhuatiri akan memudaratkan sekiranya anda cuba untuk masuk campur secara keterlaluan.

    Bercerai adalah perkataan yang paling harus dihindari, walaupun anda benar-benar bertengkar hebat. Jika anda benar-benar tidak mahu berpisah darinya, buang perkataan itu jauh-jauh.

    Jika anda mempunyai pendapatan yang lebih besar darinya, jangan pernah menyinggung hal tersebut, apatah lagi menjadikan ia sebagai punca masalah.

    Ghairah hidup anda tiba-tiba meningkat kerana bertemu dengan seorang teman lama atau seorang teman yang membuka hati anda. Jangan sesekali menceritakan hal ini pada pasangan anda. Biarkan hal itu berlalu dan anda nikmati sendiri tanpa melampaui batasan tatasusila. Yang penting, anda tidak akan merosakkan hubungan dengan pasangan hanya dengan keseronokan sementara.

    Sumber: 0hhsem


    0 0

    Balu kepada Allahyarham Harun Salim Bachik terkilan apabila kenyataannya terhadap pelawak Achey di media baru-baru ini telah menimbulkan pelbagai pandangan negatif terhadapnya.

    Surianti Mohd Nor, 35, berkata, dia tidak pernah berniat untuk memburukkan Achey sebaliknya sekadar menyatakan perkara sebenar memandangkan bekas peserta program Bintang Mencari Bintang (BMB) itu pernah mengeluarkan kenyataan tentangnya di sebuah portal hiburan atas talian sebelum ini.

    "Macam-macam tuduhan orang lemparkan kepada saya apabila saya memberikan kenyataan tentang Achey baru-baru ini sehingga ada yang kata saya cuba meraih simpati dan wang.

    "Sejak arwah meninggal dunia saya tidak pernah meminta simpati atau bantuan kewangan daripada sesiapa pun dan menggunakan kudrat yang ada dengan menjalankan perniagaan online untuk menyara keluarga saya.

    "Saya cuma memberitahu perkara yang betul dan bukannya berbohong tetapi nampaknya kenyataan saya itu telah dipandang negatif oleh sesetengah pihak," katanya kepada mStar Online ketika ditemui di kediamannya di Pandan Perdana di sini, Jumaat.

    Presiden Persatuan Karyawan Malaysia (Karyawan) Datuk Freddie Fernandez turut hadir pada pertemuaan itu.



    Sebelum ini menerusi artikel mStar Online, Surianti meluahkan perasaan terkilan dan berasa dipinggirkan selepas pemergian Harun pada 8 Mac lalu.

    Tambahnya, kenyataan pelawak yang juga anak didik arwah iaitu Achey dalam sebuah portal hiburan atas talian yang kononnya sering bertanya khabar keluarga mereka juga tidak benar.

    Achey bagaimanapun dalam kenyataan balasnya menjelaskan terdapat salah faham mengenai perkara tersebut kerana pertanyaan khabar itu sebenarnya diajukan kepada anak sulung bekas isteri pertama Harun dan bukannya melalui Surianti.

    Dalam pada itu, Surianti berkata, dia kesal dengan sikap Achey yang seolah-olah langsung tidak mengenalinya biarpun hakikatnya hubungan mereka akrab sebelum ini.

    "Jika benar dia ingin bertanya khabar tentang saya dan anak-anak mengapa perlu menerusi pihak lain sedangkan hubungan kami sebelum ini sangat baik malah anak-anak juga rapat dengannya.

    "Jadi apabila wartawan bertanya benar atau tidak dia ada bertanya khabar saya jawab tidak kerana pertanyaan itu tidak dibuat secara langsung kepada saya atau anak-anak," jelasnya.


    Mengulas mengenai isu dia membangkitkan status perniagaan arwah suaminya yang dikongsi bersama Achey, Surianti mengakui dia tidak terlibat dalam sebarang urusan perniagaan tersebut.

    Bagaimanapun kata Surianti, dia bersuara kerana ingin mengetahui situasi sebenar memandangkan Allahyarham ada membuat pelaburan dalam perniagaan tersebut selain ingin menuntut hak anak-anaknya.

    "Seperti kenyataan dia sebelum ini dia sudah serah semua share perniagan yang dikongsi kepada keluarga, saya tidak tahu menahu mengenai perkara itu malah dikeluarkan daripada grup perniagaan berkenaan.

    Harun dan Surianti berkahwin pada tahun 2000.

    "Sepatutnya sebarang keputusan dimaklum kepada saya kerana saya balu arwah dan saya bersuara pun bukan kerana kepentingan diri sendiri tetapi untuk menegakkan hak anak-anak kami," ujarnya.

    Dalam perkembangan sama, Surianti berkata, dia kesal apabila statusnya sebagai isteri Harun turut dipertikaikan apabila mengatakan dia isteri kedua arwah.

    Jelas Surianti, dia adalah satu-satunya isteri Harun sejak 15 tahun lalu dan tidak pernah menjadi isteri kedua seperti mana didakwa sebelum ini.

    "Semasa saya berkahwin dengan arwah dia sudah menduda selama lima tahun dan tiada istilah saya isteri kedua atau perampas. Pandangan negatif seperti itu benar-benar memberi kesan negatif kepada saya," katanya.

    Surianti berkahwin dengan Allahyarham Harun Salim Bachik pada tahun 22 Mei 2000. Mereka dikurniakan dua cahaya mata iaitu Siti Hazeera Sofea, 12, Hakeem Sufy Al-Rashid, 14.

    Menerusi perkahwinan pertama dengan Martinah Ahmad, Harun memiliki empat orang anak namun perkahwinan pertama itu tidak bertahan lama.

    Dalam perkembangan sama, Surianti berkata, dia bersama dua anak-anaknya nekad untuk berpindah ke kampung halamannya di Kulim, Kedah bagi memulakan kehidupan baharu di sana.

    Dia mungkin akan kembali menetap di Kuala Lumpur pada masa hadapan namun hanya selepas kehidupannya kembali stabil.

    "Sebenarnya anak-anak berat untuk berpindah kerana kehidupan dan rakan-rakan mereka semuanya di sini tetapi memandangkan kos sara hidup yang agak tinggi keputusan perlu dibuat.

    "Alhamdulillah mereka bersetuju untuk memulakan kehidupan baharu di Kedah dan Insya-Allah kami akan berpindah pada Isnin depan," katanya.


    Sementara itu, Freedie berkata, kehadiran Karyawan pada perjumpaan tersebut untuk memberi dorongan dan sokongan kepada keluarga Allahyarham.

    Kata Freddie, pihaknya akan membantu Surianti bagi mendapatkan tapak perniagaan pada karnival melibatkan selebriti pada masa hadapan selain akan berusaha mendapatkan sebuah rumah sekiranya wanita berkenaan ingin kembali menetap di Kuala Lumpur pada masa hadapan.

    "Karyawan sentiasa memberi sokongan kepada mereka sekeluarga terutamanya dalam kebajikan kedua-dua anak dan Karyawan akan sedaya upaya membantu Surianti mendapatkan tapak perniagaan di mana-mana karnival seperti mana diharapkan dalam mengembangkan perniagaan produk kesihatannya," katanya.

    Sumber: Gtr-r35




    0 0

    Menerusi Instagram Faradhiya, dia telah memuat naik sekeping gambar ubat-ubatan dan memberitahu tentang keadaan dirinya yang sedang sakit.

    Farahdhiya meminta peminat Gegar Vaganza 2 (GV2) mendoakan kesihatannya supaya boleh membuat persembahan pada konsert ketujuh minggu ini.

    "Salam semua. Sorry dah 3 hari senyap, inilah sebabnya. Nasib saya tak baik, saya jatuh sakit, inilah dugaan utk saya. 2 kali dah jumpa doctor. Vocal cords saya kene jangkitan kuman & I have vocal nodules too from over using my voice & tak cukup rehat sampai suara tak keluar. Im now on medication & resting. Please pray for me ya supaya saya sihat dan boleh perform utk Gegar Vaganza Ahad ni. Tq so much. Much love.

    "Malam besok insyaallah saya akan menyanyikan lagu Metallica 'Enter Sandman' di Minggu ke 7 Gegar Vaganza live di Astro Ria 104 jam 9pm!! I still need your doa supaya saya boleh sihat mcm biasa dan boleh menyanyi besok. I'm praying & hoping that God will ease my pain n permudahkan segalanya utk saya, Aminnn.Insyaallah jumpa besok semua. Terima kasih kepada semua yg tak habis2 mendoakan kesihatan saya. May God bless your beautiful souls! Much love," tulis Faradhiya di laman IGnya.

    Pada konsert minggu ketujuh Ahad bertemakan Rockdut (Rock + Dangdut) ini, Farahdhiya diberi tugasan untuk menyayikan lagu Enter Sandmand yang dinyanyikan kumpulan rock antarabangsa, Metallica.

    Harapan kami semoga Faradhiya cepat sembuh supaya dapat membuat persembahan yang konsisten pada minggu ini dan bersaing dengan enam peserta lain.

    Sumber: Myartis







    0 0

    Disebabkan berang dan tidak berpuas hati dengan layanan yang diberikan oleh pekerja KFC, seorang pelanggan bertindak dengan menertebalikkan 42 kos ais krim yang dibelinya di atas meja kaunter pembayaran di sebuah restoran makanan segera, Kentucky Fried Chicken (KFC) di China. 


    Kejadian tersebut disebabkan oleh pekerja KFC itu yang gagal menyiapkan hidangan yang ditempah pelanggan berkenaan dan menyebabkan dia terpaksa menunggu sehingga lebih 1 jam tanpa sebarang notis pembaharuan.

    Sumber: Canggihhebat






    0 0

    Pelakon Maria Farida, 46, telah pun selamat dinikahkan dengan pasangannya seorang ahli perniagaan dikenali dengan nama Datuk Rahman, 62, semalam. 

    Berikut disiarkan fakta ringkas di majlis pernikahan Maria Farida - Rahman

    * Maria Farida telah menjanda selama 10 tahun.

    * Datuk Rahman juga merupakan seorang duda.

    * Maria mempunyai seorang anak lelaki berumur 18 tahun, Mizan Ashley.

    * Rahman mempunyai enam orang anak.

    * Maria & Rahman nikah lebih kurang jam 11 pagi di Kuala Lumpur Golf Country Club, Bukit Kiara.

    * Dengan sekali lafaz, Maria & Rahman sah sebagai suami isteri.

    * Maria menerima mas kahwin berjumlah RM2,000 beserta sebentuk cincin.

    * Tiada wang dan dulang hantaran diberikan oleh pihak lelaki.

    * Tiada majlis persandingan diadakan setakat ini.

    * Datin Sri Tiara Jacquelina, Fasha Sandha dan Ferhad antara rakan artis yang hadir.

    * Majlis diadakan secara tertutup hanya keluarga dan kenalan rapat sahaja dijemput hadir.

    * Peminat boleh melihat gambar-gambar di majlis pernikahan tersebut dengan hashtag #kisahcintamariarahman

    Sumber: Mediahiburan



older | 1 | .... | 177 | 178 | (Page 179) | 180 | 181 | .... | 227 | newer