Are you the publisher? Claim or contact us about this channel


Embed this content in your HTML

Search

Report adult content:

click to rate:

Account: (login)

More Channels


Showcase


Channel Catalog


older | 1 | .... | 188 | 189 | (Page 190) | 191 | 192 | .... | 227 | newer

    0 0

    Beginilah realiti kehidupan mewah & sosial Sami Buddha yang membunuh Islam Rohingya...

    Sumber: lestaridunia














    0 0

    Masih ingat Wahid Senario bekas pengacara Melodi yang tiba-tiba menghilang, inilah wajah terbarunya di tahun 2016 yang betul-betul memeranjatkan.


    Sumber: beritapsiko


    Wahid kini tinggal dikampung halamannya untuk berehat dari dunia seni...


    V


    V


    V


    V


    V


    V




    0 0

    Semalam, Shaheizy Sam telah membuat pengumuman yang mengejutkan ramai pihak dimana beliau bakal berkahwin dengan Syatilla Melvin meskipun sebelum ini kedua-duanya menafikan sedang bercinta.

    Jelas Sam, Syatilla wanita yang cukup sesuai buatnya kerana sepanjang mereka berkenalan selama 6 tahun, wanita itu sentiasa berada di sisinya selain sabar melayan kerenah Sam.


    "Saya sebenarnya seorang ‘diva’ tetapi sepanjang perkenalan dengan Syatilla dia sangat penyabar orangnya dan saya belum pernah bertemu dengan seorang wanita sepertinya.

    Sikap dia yang boleh tahan dengan perangai saya membuatkan terdetik di hati bahawa dia adalah pilihan tepat. Pusinglah ikut mana pun, susah senang saya dia sentiasa ada di sisi saya."


    Sebenarnya Sam akui beliau sudah lama tahu Syatilla calon isteri yang terbaik buat beliau, cuma sebelum ini aktor itu terlalu fokus dengan kerjayanya dan tidak pernah terfikir akan soal kahwin.

    "Keutamaan saya terhadap keluarga dan kerjaya membuatkan saya pandang ringan terhadap soal kahwin tetapi inilah dinamakan jodoh. Malah sekiranya ditanya oleh pihak wartawan soal kahwin saya tidak pernah mengelak dan memberitahu sudah bersedia cuma saya sendiri tidak tahu bila dan dengan siapa.

    Alhamdulillah akhirnya semuanya terjawab kini dan harapan saya agar semua mendoakan kebahagian kami berdua."


    Berita pernikahan mereka menerima pelbagai reaksi dan diakui ada sesetengah pihak kurang senang dengan sikap Syatilla yang sebelum ini memberikan kenyataan palsu dan menjelaskan tidak tahu akan sidang media yang dianjurkan oleh Sam.

    Syatilla menerusi portal mStar berkata beliau tidak pernah berniat untuk menyembunyikan perkara berkenaan tetapi ingin membiarkan Sam sendiri yang mendedahkan hubungan mereka bila tiba masa yang sesuai.

    "Alhamdulillah dengan adanya majlis pada hari ini hanya Allah yang tahu betapa leganya saya kerana tidak perlu menyorok tentang hubungan kami. Malah sebelum ini pun saya sudah berjanji akan beritahu semuanya sekiranya apa yang ditimbulkan menjadi realiti.

    Pada saya sekarang adalah masa paling sesuai untuk saya dan terutamanya Sam berbuat demikian."

    Tahniah kami ucapkan kepada Shaheizy Sam dan Syatilla Melvin, kami doakan segala perancangan perkahwinan mereka berdua berjalan dengan lancar.

    Sumber: Beautifulnara


    0 0


    K-pop bukanlah perkara yang asing lagi di negara ini. Nama-nama besar seperti Super Junior, BIGBANG, Beast dan banyak lagi semamangnya cukup popular dalam kalangan peminatnya di Malaysia.

    Malah drama-drama hebat dari Korea juga berjaya menambat hati ramai. Lagi-lagi jika artis lelaki, memang digilai dan dipuja.

    Namun pernah tak korang tengok gadis muslim Korea bertudung seperti ini? Gadis Korea ini mulai viral beberapa hari yang lalu di laman sosial sudah mempunyai ribuan pengikut di Instagram. Siapakah beliau? Cantik kan?

    Satu-satunya dalam keluarga yang memeluk Islam


    Gadis yang menggelarkan dirinya sebagai Ayana ini merupakan seorang muslim yang menetap di Korea. Sejak akhir-akhir ini dirinya menjadi perhatian pengguna sosial media terutamanya di Instagram.

    Iyalah mungkin susah nak jumpa wanita muslim dari Korea yang berhijab seperti ini. Comel pula tu, siapa yang tak tertarik kan?

    Menurut gadis berusia 20 tahun ini, dia satu-satunya dalam ahli keluarga yang memeluk Islam ketika masih di bangku sekolah lagi. Katanya lagi dia memang berasal dari Korea dan menetap di Seoul.

    Sangat peramah


    Sikapnya yang ramah dalam membalas hampir kesemua pertanyaan pengikutnya di Instagram membuatkan ramai jatuh hati dan tertarik dengan Ayana. Iyalah kebanyakan kami tengok orang Malaysia yang tanya macam-macam.

    Kalau tak percaya, korang try komen dan tanya je apa-apa di Instagram dia, confirm dia jawab.

    Bekas juara debat di sekolah


    Bukan calang-calang tau, masa sekolah dulu Ayana ni sangat aktif dalam perdebatan dan mewakili sekolah sehingga bergelar juara.

    Penerimaan orang Korea terhadap Islam?


    Ditanya mengenai sikap dan penerimaan orang Korea terhadap Islam, Ayana mengatakan orang Korea tidak peduli tentang Islam. Mungkin ada sebahagian membenci namun jangan risau sebab mereka takkan menyerang.

    Untuk pengetahuan, bilangan orang Islam di Korea sangat sedikit malah tidak sampai satu peratus daripada 50 juta penduduknya.

    Bakal melanjutkan pelajaran di UIA?


    Jejaka-jejaka yang dah jatuh hati dan mahu berjumpa dengan Ayana ni, jangan risau sebab menerusi bacaan kami di ruangan komen, tahun depan dia akan melanjutkan pelajaran di Universiti Islam Antarabangsa Malaysia.

    Menerusi post di Instagram, khabarnya dia akan ke Malaysia bulan ini. Pasti ramai yang tengah tunggu tu kan?

    Sumber: Ohbulan


    0 0

    DUNIA AKHIR ZAMAN! Gadis-gadis ini kelihatan begitu cantik dan jelita sekali di mata lelaki, namun cuba lihat betul-betul 9 foto tubuh mereka yang sebenar pasti membuatkan kamu semua terkejut dan termuntah darah.

    Anda pasti susah nak percaya bahawa semua wanita cantik jelita yang anda saksikan di bawah ini sebenarnya golongan transeksual atau lebih dikenali sebagai pondan atau mak nyah.










    Sumber: Tawaurians


    0 0

    Gadis cantik berhijab ini relaks saja baring di atas tanah, tapi cuba lihat 5 foto apa pekerjaan sebenar yang dia lakukan betul-betul bikin lelaki terdiam dan tidak mampu berkata-kata.








    Sumber: Jiwasembang


    0 0

    Pelakon, model Anis Al Idrus yang sebelum ini pernah bercinta dengan pelakon Sharnaaz Ahmad dikatakan mempunyai hubungan istimewa dengan pelakon Ungku Ismail.

    Namun mengenai Ungku Ismail, Anis enggan mengulas lanjut kerana fokusnya kini adalah pada bidang baru yang diceburi iaitu menyanyi.


    Menceritakan permulaannya melangkah masuk ke bidang seni suara, Anis memberitahu, dia tiba-tiba ditanya oleh Nasir Deraman dari Syarikat Music Space.

    "Dia tanya saya boleh menyanyi atau tidak. Saya jawab boleh sebab saya suka karaoke. Dan kami terus setuju rekod bulan Oktober dan bermula hujung bulan Disember lalu, kami all out untuk promosi.

    "Selepas ini akan ke stesen-stesen radio pula untuk promosikan lagu 'Mengapa' ciptaan May Lee. Lagu ini berentak balada. Harap pendengar suka dan boleh terima," katanya lagi. 


    Untuk menjadi penyanyi yang baik, Anis juga mengambil kelas vokal.

    "Bila dengar lagu saya di radio, saya sangat best. InsyaAllah, saya akan cuba pertingkatkan mutu suara saya sebab sekarang sudah bergelar penyanyi," jelasnya.

    Selain menyanyi, Anis juga tidak akan tinggalkan dunia modeling dan lakonan. Jika ada peluang, Anis juga mahu bergelar pengacara.

    Sumber: mediahiburan





    0 0

    Tidak mahu orang ramai keliru mengenai status hubungannya bersama bekas suami, penyanyi Syura dan juga bekas juara Master Chef Selebriti musim kedua mengakui bahawa dia kini sudah pun bercerai namun tidak mendedahkan perkara berkenaan bagi menjaga hati banyak pihak.


    “Apatah lagi bekas keluarga mentua adalah dalam kalangan sanak saudara sendiri. Banyak aspek yang perlu saya ambil kira. Saya tak boleh mementingkan diri sendiri saja. Saya bukan sengaja bertindak demikian”

    “Saya harap penjelasan ini akan menjelaskan situasi sebearn. Semua dilakukan demi kebaikan semua. Cukuplah saya beritahu, orang di luar sana perlu tahu saya sudah menjadi ibu tunggal. Jika diikutkan, memang agak rumit untuk menjelaskan masalah rumah tangga kami,” katanya yang diceraikan talak dua oleh suaminya kepada BH Plus.

    Bagaimanapun, dalam masa yang sama, Syura tidak menolak jika dia dijodohkan bersama bekas suaminya kembali atau mana-mana lelaki lain yang serius untuk menjadikannya sebagai isteri dan bersedia menjadi ketua keluarga.

    Sumber: Rotikaya






    0 0

    Penyanyi popular Indonesia, Agnes Monica dikritik gara-gara memakai skirt jarang yang memaparkan tulisan Arab ketika menjayakan Konser Raya 21 Indosiar baru-baru ini.


    Agnes yang terkenal dengan lagu Tak Ada Logika tampil memakai skirt jarang bertulis perkataan ‘muttahidah‘ yang bermaksud ‘bersatu’.

    Kebanyakan netizen di Indonesia menyelar pakaian yang digayakan Agnes pada konsert sempena ulang tahun stesen penyiaran tempatan tersebut.


    Menurut penaja busana Agnes, KTZ memberikan penjelasan bahawa perkataan itu tidak ada kaitan dengan mana-mana ayat Al-Quran.


    Malah Majlis Ulama Indonesia (MUI) telah memberikan kenyataan bahawa kalimat tersebut bukan satu penghinaan terhadap Islam.


    “Tiada unsur penghinaan, kalau ada ayat Al-Quran baru saya tidak setuju,” ulas Ketua Suruhanjaya Dakwah MUI Pusat, Cholil Nafiz.

    Sumber: mynewshub


    0 0

    Apabila tugasan di mesir sudah tamat pihak SIB diberi tugasan baru dan Major ravi telah mengarahkan aku,bahtiar dan ramzul utk mengendali kes ini. Apabila kami ditugaskan tanpa membuang masa kami terus bersiap utk ke pelabuhan labuan dimana tempat kami akan berlepas. perjalanan menaiki helikopter milik ATM Augusta 109E lancar tanpa sebarang masalah.

    Petang menyinsing dan ketibaan kami disambut baik oleh krew kapal kargo selendang ayu yang difahamkan akan berlayar ke bahamas utk penghantaran perubatan dan keperluan bantuan mangsa ribut disana. pihak Malaysia begitu perihatin utk membantu walaupun bahamas adalah dibawah pemerintahan amerika namun atas dasar keperimanusiaan kerajaan kita tetap membantu.

    Aku, ramzul dan bahtiar di bawa ke dok yang menjadi tempat berehat yang berkeluasan 30 kaki dan berkatil tingkat hmm..bolehla walaupun bukan 5 star selesa la jugak. tapi salah seorang kene la tidur di lantai berlapikkan kain saja dan orang itu adalah aku sebab memang dah biasa dengan lantai-lantai ni. aku termenung seketika diatas tilam tempat bahtiar berbaring ramzul diatas pon tgh berbaring keadaan aku yang termenung itu disedari bahtiar lalu dia menegur. "weh apsal ko termenung bro"? sapa bahtiar sambil menolak bahuku. "Aku bukan apa aku hairan kenapa sampai nak kene cover kapal ni cube kamu tengok tadi ramai yang jadi pak guard depa senjata pon ada. jawab aku dengan penuh hairan. "Entah la aku pon pelik juga kenapa kita nak terlibat sekali kalau dah ada yang cover kapal ni"? sampuk ramzul yang aku dan bahtiar ingat dah bermimpi indah. tiba-tiba bahtiar menempik dalam nada yang sederhana "weii.. bukan ke kalau nak ke bahamas to kene lalu segitiga tu baru sampai sana"? "ha ah la mesti kene lalu segitiga setan tu..ahh sudah menyesal la pulak aku join cover ni" kata ramzul.


    Aku hanya boleh membisu dan berfikir. Benar kata-kata bahtiar memang kapal ni akan melalui segitiga bermuda jika mahu sampai ke bahamas.Aku cuma tenteramkan mereka yang nampak gelisah.."segitiga je beb bukan segi empat ke segi lima yang korank risau apehal"? seloroh aku.. "ye la kamu jangan cakap sembarangan dah lalu nanti baru kamu tau penangan tempat tu". kata-kata ramzul seperti meningkatkan lagi kerisauan bahtiar yang dari tadi seperti gelisah tak tentu pasal. " dah.. cukup dengan segitiga korank.. ingat misi kita apa disini.. kita lakukan dengan profesional pasal dengan tempat puaka tu memang senjata kita tak lut pada mereka tapi apa guna kita ada Allah yang maha Esa? sekuat2 mana jin yang ada didunia ni tidak tertanding kuasa yang Allah ada.. tadah tangan kita mohon dengan penuh yakin pasti Allah tidak akan biarkan hambanya yang didalam kesusahan" madah aku dengan penuh yakin.

    Perjalanan kami ke bahamas berjalan hampir 3 minggu lamanya kerana kapal ini kerap singgah di pelabuhan-pelabuhan utk mencari bekalan makanan dan pelepasan dari negara-negara yang telah kami masuki utk memastikan apa yang kami bawa bukan barang2 haram yang boleh membawa ancaman kepada negara-negara tersebut. apabila tiba di setiap perairan ada saja tentera marin ataupon penguatkuasa laut yang datang utk memeriksa. jika ada keraguan kapal kami ditahan sementara utk pengesahan.

    Apabila kapal kami tiba di lautan atlantik satu detik hati yang begitu risau apabila melihat sekitar lautan yang tiada pulau bermakna kami berada di tengah-tengah lautan atlantik yang luas dan menurut kapten kapal inilah dia laluan segitiga bermuda. bahtiar dan ramzul seperti kerisauan melihat sesama sendiri. ketika berada di bilik kawalan kapal saya bertanya kepada kapten yang bernama zulfakar. " apa... kapten tak berasa risau melalui laluan ni"? tanyaku dengan penuh berani.

    "Ini pertama kali saya mengikuti laluan ni... sebelum ini kawan saya yang juga kapten kapal bernama john barios penah melalui laluan ini dan selepas dia menghantar barang di miami sesampainya beliau di pelabuhan para petugas menemui hanya dia seorang sahaja di atas kapal yang lain telah tiada walaupon semasa belayar sebanyak 30 crew yang menyertai pelayaran itu dari england.. dan beliau disahkan gila kerana setiap saat beliau mengatakan ada makhluk ganjil yang sedang mengganas di pertengahan laut atlantik seperti menunggu utk membaham kapal-kapal yang melalui laluan ini. sebab itulah saya juga mencari jawapan segala kebenaran yang dia katakan" kata beliau dengan nada yang sedikit kesedihan.

    Aku terdiam dan hanya menghayati kesdihan kapten zul yang benar2 terasa dengan apa yang terjadi dengan sahabatnya itu. aku kembali ke bahagian tengah kapal dan melihat ke ke lautan yang sedikit berkabus. sut yang kami pakai mengelakkan daripada terasa kedinginan yg melampau tatkala angin lautan atlantik yang melanda sekala sekala deras.

    Ramzul dan bahtiar sudah melakukan rondaan sekeliling bersama dengan pasukan keselamatan yang ditugaskan menjaga keselamatan kapal ini. kebanyakannya melayu dan seorang adalah berbangsa sigh. dalam penghayatan aku di lautan tiba2 bahtiar menggoncang bahuku dengan laju " weiii.. korang nampak tak kat sana?" tuju jari bahtiar ke selatan laut. aku dan ramzul pantas melihat.. namun aku dan ramzul tak dapat melihat apa2 kecuali kabus yang semakin tebal dan hitam. " mana? tak ada apa2 pon" pintas ramzul. " ada aku mmg nmpak tadi" yakin kata2 bahtiar itu. " apa yang kamu nampak" kata ku. ''aku nmpak kapal'' jawab bahtiar. "Ahhh.. kapal pon mau kecoh ka? biasa la kapal memang lalu sini'' pintas ramzul lagi. '' takk..aku nampak kapal zaman portugis'' yakin bahtiar lagi. '' biar betul kamu ni bahtiar''? tanya ku dengan penuh kepastian.

    Aku sekali lagi mengaamati betul2 apa yang bahtiar katakan, mataku melihat sekeliling apakah benar dakwaan bahtiar tadi, kabus semakin lama semakin tebal dan hitam. tiba2 mataku terpandang satu objek di selatan laut yang berada di dalam kabus2 semakin lama semakin objek itu menampakkan diri dan sah ianya sebuah kapal perang lama.. " ramzulll.. minorrr'' jerit aku meminta ramzul teropong. ramzul segera memberi padaku beliau pon sudah dapat melihat kapal tersebut. aku melihat kapal tersebut dengan teropong.. semakin lama semakin dekat dan apabila ternampak satu nama dikapal tersebut aku terus diselubungi keresahan.. mana taknya nama kapal tersebut dikenali sebagai SANTA MARIA kapal perang yang pernah dinaiki oleh kapten columbus pada tahun 1492 dan pernah melaui perairan atlantik ini utk mendarat di bahamas.

    Hati aku sekali lagi berdegup detap apakah ini realiti kerana apa yang ternampak dimata disaksikan juga oleh para krew kapal yang lain.. mereka semua terpegun dengan kapal yang sudah berusia beratus lamanya belayar setara dengan kapal yang sedang kami naiki ini.. bahkan dari tadi kami rasakan seperti kelajuan kapal yang berada 500 meter dari kapal kargo kami ini setara sahaja. sekali lagi teropong diarah ke kapal berusia beratus tahun itu dengan tujuan ingin melihat penghuni dan crew kapal tersebut apakah ada penghuninya. tiada nmpak sebarang kelibat manusia pon didalam kapal tersebut.

    Tiba-tiba siren kapal kargo kami kedengaran.. aku pantas naik ke dek pengemudi yang melihatkan kapten zulfakar dalam keadaan cemas.. '' apa yang terjadi kapten''? "entahlah saya tak pasti tetapi tadi saya ternampak seekor binatang yang besar sedang melintas didepan kapal seperti dinosour tengkuknya panjang dan pantas menenggelamkan diri'' kata kapten zul. aku melihat kembali di luar.. kapal santa maria itu masih ada dan seiring dengan kapal ini. Awan tiba2 gelap di depan kami seperti ada ribut yang mahu melanda petir sekali sekala menyambar disertakan dengan guruh namun tanda2 hujan tidak kelihatan. Ramzul dan bahtiar kedua2anya seperti terpaku apabila dipanggil nama seperti tiada respon dari mereka.

    Aku turun dan membaca bismillah kemudian dihembus kemuka mereka.. alhamdulillah mereka sedar.. '' apa yang kita nak buat ni?'' kata bahtiar. angin semakin kencang.. para krew kapal bertempiaran sesama sendiri mencari perlindungan tatakala kapal seperti hilang keseimbangan... para pasukan keselamatan pon bnyak yang tergolek dan kami berpaut di sisi kapal aku melihat kedepan '' ahh kapal ni tak bergerak ni.. kabus itu yang datang menghampiri '' kata ku. sebab aku kata begitu kerana melihat di awan terdapat beberapa ekor burung yang tidak bergerak dan masih berada di posisi sama begitu juga kapal santa maria yang seiring dengan kapal kami tidak seperti bergerak langsung. ramzul dan bahtiar masih berpaut dengan senjata masing2 dah jatuh kemana aku pon tak tau dengan keadaan kapal yang tidak stabil. ''ya Allah.. apa yang mahu kamu berikan ini aku dan rakan2 tetap tabah utk hadapinya" kataku di hati kecil". dengan tak semana2 ada satu gelombang yang muncul didepan kapal merempuh kami dan kesemua krew termasuk aku dan rakan2 tersungkur jatuh dan muntah semuntah2nya ya Allah azab nya keadaan ini seperti nak tercabut nyawa ketika gelombang itu merempuh kapal kami.

    Kilat terus sambar menyambar dan kabus hitam tebal itu semakin hampir baru kami semua krew nak berdiri teguh kembali sekali lagi gelombang itu muncul dan menghentam kami.. Ahhh.. terbaring kembali dan muntah2 kami lagi dan senaknya hanya Allah sahaja yang tahu. aku gagahkan utk berdiri tatkala krew2 yang lain sudah seperti tak mampu utk berdiri termasuk rakan2 ku ramzul dan bahtiar.. aku terus meluru ke dek kapten melihatkan mereka juga dah terbaring dilantai dengan muntah2 yang berselerakan. aku papah kapten zulfakar dan terus kapten itu berkata "cepat AZAN.. tengok tuu" kapten menunjuk jari ke depan.

    Ya Allah kabus hitam itu menyerupai seperti sekujur tubuh manusia yang besar dengan gagah datang kearah kami.. dengan mulutnya terbuka luas seperti gembira mahu menjamah kami.. tatkala itu muncul satu pusiran air laut yang besar dibelakangnya.. hanya Allah yang mengetahui apa yang terjadi kepada kami ini dan hanya dialah sahaja penyelamat kami. Aku memberanikan diri dan terus kedepan kapal mengadap kabus lembaga itu dengan penuh kemarahan yang sedang mara dengan hanya 200 meter sahaja .. kapal ini tak bergerak. tangan kananku ditekup ke telinga dan dengan nafas panjang aku Azan dengan hati yang berserah padaNYA dan berkata hati ku ALLAH MAHA BESAR... ALLAH MAHA BESAR .. biarlah nyawaku diambil lembaga ini dan selamatkanlah nyawa rakan-rakanku diatas kapal ini.. tengahku bertarung nyawa dedepan kapal terdengar pula dibelakang suara yang ramai melaungkan Azan.. wpt.dan apabila didalam kapal itu bergema Azan.. selesai Azan telingaku seperti dengan jelas terdengar dari mana datangnya tetapi dekat di telinga satu ayat berbunyi " Wa ja ‘alna mim baini aidihim saddaw wa min kholfihim saddan fa agsyaina hum fa hum laa yubsiruun " diulang banyak kali dan sememangnya jelas di anak telinga ini dan dengan sepontan aku mengikutinya dan krew2 yang hampir pon melafazkannya dengan izin Allah segala kabus hitam hilang dari pandangan termasuk kapal santa maria yang berada seiring dengan kami diikuti pula cahaya matahari yang terang seperti menghalau kabus2 hitam itu terus menguasai lautan. pusaran air juga hilang dari pandangan yang terlihat hanyalah sebuah lautan yang membiru. aku melutut kesyukuran dengan peluh membasahi seluruh tubuh menadah tangan sambil berkata " TIADA SANGSI LAGI ENGKAULAH MAHA PENCIPTA DAN PENYELAMAT KAMI YA ALLAH SYUKUR KEHADRATMU" krew2 yang lain memapahku ke dok kapal kerana menyedari bertapa tidak bermayanya aku.

    Keadaan pulih seperti biasa ramzul dan bahtiar seperti tidak percaya dengan apa yang aku lakukan diatas kapal ini dan tak seberapa lama kemudian kapal kami tiba di pelabuhan bahamas dengan penuh cerita yang terjadi dan mereka juga memahaminya melihat situasi kami yang sedikit tidak teruurus.wpt. apabila barang2 kargo di serahkan kami bermalam hampir tiga hari di bahamas macam-macam cerita yang kami dengar dari mulut penduduk itu sendiri perkara yang sama pernah terjadi kepada kapal yang lain dan yang bernasib baik lepas yang tidak akan hilang begitu sahaja. lautan atlantik pernah digelar seperti jalan mati oleh penjelajah lama yang bernama kapten columbus seorang kapten yang pernah mengemudi kapal santa maria yang kami jumpai di tengah lautan atlantik.

    Perjalanan pulang kami tempuhi dengan selamat apabila kebanyakan krew kapal berwirid dan berzikir. kami juga berjemaah beramai2 ditengah2 kapal bacaan yassin juga tidak terlepas dan apabila dibaca ayat 1-9 yassin itulah dia ayat yang didengar dicelah2 telinga semasa berhadapan dengan musibah yang terjadi. yang baiknya apabila ahli pasukan keselamatan yang berbangsa sigh mahu memeluk islam kerana melihat kebesaran yang benar dari Allah yang maha esa sehingga terbuka pintu hatinya utk memeluk islam. syukur alhamdulillah.. perjalanan kami selamat ke tanah air selepas 3 minggu belayar dari bahamas dan membawa pengalaman yang tak ternilai semasa berada di lautan Atlantik.



    0 0

    Melalui rancangan televisyen realiti mengenai dirinya, pelakon Nur Fazura mengakui sewaktu menjayakan penggambaran filem Manisnya Cinta di Cappadocia, dia dan Shaheizy Sam pernah bercinta.


    Setelah Fazura membuat kenyataan itu, Shaheizy Sam tetap mempertahankan kenyataannya bahawa mereka hanya berkawan saja, bukan bercinta.

    Memandangkan Sam akan berkahwin dengan Syatilla Melvin pada Februari, Fazura memberitahu Berita Harian bahawa dia mendoakan kebahagiaan Sam, malah sudi hadir ke majlis perkahwinan mereka sekiranya dijemput.

    "Saya gembira untuk mereka dan mendoakan agar Sam dan Tilla (Syatilla) bahagia ke anak cucu.

    Kalau dijemput, saya pergi untuk sama-sama meraikan hari bahagia mereka."


    Kata Fazura, dia tiada sebab bersedih dengan berita perkahwinan mereka berdua.

    "Saya bukan untuk dia dan dia bukan untuk saya. Saya gembira untuknya."


    Fazura memberitahu percaya kepada ketentuan Allah malah merasakan jodohnya sendiri semakin hampir dan sudah bersedia bergelar isteri.

    "Doakan yang terbaik dan terima kasih kepada semua peminat. Saya juga bersyukur kepada Allah atas rezeki dan rahmat daripada-Nya."

    Betul juga kata Fazura itu. Orang sudah mahu membina rumahtangga maka selayaknya kita dokan kebahagiaan orang tersebut. Fazura boleh menemui cinta dan kebahagiaan bersama insan lain. Doakan Fazura akan bertemu jodoh yang sesuai buatnya.

    Sumber: Beautifulnara


    0 0

    Beberapa ketika dulu tersiar berita bahawa seorang ibu di UK telah melakukan pekara gila terhadap anaknya, Yah Kerry Campbell kelihatan memberikan suntikan botox kepada anak perempuannya yang masih berusia 8 tahun.

    Khabar angin mengatakan bahawa pekara ini ia lakukan berkaitan dengan pertandingan kecantikan yang akan disertai oleh Britney, anaknya. Ini kerana anaknya di suntik agar mempunyai wajah yang tegang dan juga sempurna. Akan tetapi berita dilaporkan oleh The Sun ini lantas menjadi perbincangan hangat seketika.

    Berita ini lantas dijelaskan oleh Kerry bahawa itu adalah berita bohong belaka. Ia mengatakan bahawa ia dibayar oleh majalah The Sun untuk mengarang cerita palsu. Namun sayang beberapa orang sudah terlanjur percaya dan sempat mengecam aksi gila Kerry terhadap anak di bawah usianya tersebut.


    Namun agaknya khabar angin mengenai berita gadis cilik yang diberi suntikan tak berhenti begitu saja. Semakin hari berita ini lantas terus diperbincangkan seiring dengan foto peserta cilik yang dianggap tak normal adanya. Gosip mengenai perbezaan wajah para gadis kecil ini semakin meluas dan dan semakin panas.

    Seperti beberapa foto gadis kecil di bawah ini. Mereka pernah menjadi perbualan hangat, apakah wajah mereka merupakan hasil botox atau bukan. Mungkin lebih baik anda sendiri yang menyaksikan dan menilai, apakan gadis kecil di bawah ini melakukan botox atau tidak?










    0 0

    SEORANG jurugambar dari Jerman yang dikenali sebagai Sandra Hoyn mengejutkan ramai dengan beberapa siri foto yang berjaya mendedahkan kisah seorang lelaki yang hidup bersama patung silikon.

    Apa yang menariknya, lelaki yang dikenali sebagai Dirk itu menganggap patung silikonnya adalah kekasih sehidup semati dan bukan hanya mainan seks semata-mata.

    Menurut Dirk, patung yang diberi nama Jenny itu sebenarnya mempunyai emosi, boleh berkata-kata dan mendengar.

    Mungkin kedengaran aneh, namun Dirk mendakwa kehadiran Jenny telah merubahhidupnya menjadi lebih bahagia dan ceria sejak empat tahun lalu.

    Malah, Dirk dikatakan menjaga Jenny dengan begitu rapi seolah-olah melayan manusia sebenar seperti menyikat, memandikan, dan termasuk mengurut kaki Jenny.

    Ini antara gambar yang dikongsi Sandra Hoyn mengenai kehidupan unik Dirk dan Jenny.












    0 0

    Tak semua selebritas tertarik untuk mempermak wajahnya. Termasuk aktris Bollywood, Rani Mukherji. Ia mengatakan ia tak akan melakukan operasi plastik karena ia sudah punya gen yang hebat.

    Aktris yang terakhir tampil di film No One Killed Jessica, berdasarkan kisah nyata pembunuhan seorang model India ini, kepada Times India mengatakan, "Jika operasi plastik bisa membantu mengembangkan kepercayaan diri seseorang dan itu harus dilakukan, maka itu memang harus dilakukan."

    "Saya bukan bermaksud menghakimi pilihan pribadi mereka. Namun dalam kasus saya, saya punya orang tua yang harus saya beri ucapan terima kasih. Mereka menurunkan gen hebat kepada saya," kata Rani yang mengaku enggan ke pergi ke pesta-pesta karena keharusan untuk selalu tampil menawan ini.











    0 0

    Masihkah anda ingat dengan kontroversi 'berpatah arang' antara pelakon Sara Ali dengan Nur Fazura yang pernah membuat laman sosial menjadi hangat? Semuanya gara-gara penampilan Sara yang didakwa meniru gaya Fazura hingga ada yang terasa hati. Heh.

    Namun bukan itu yang kami nak ketengahkan sebenarnya, tetapi sesuatu yang menyejukkan hati apabila Sara dilihat sudah mula berhijab. Malah rata-rata pengikut laman sosialnya juga turut mengucapkan tahniah dan memuji kecantikan Sara apabila bertudung.

    Jom tengok!

    Sumber: myartis







    0 0

    Pelik tapi benar! Tanda lahir merupakan hal biasa yang kita jumpai pada tubuh. Biasanya berupa noda berwarna cokelat atau biru yang terletak pada berbagai area tubuh dan berjumlah sedikit.

    Namun hal itu tidak terjadi pada Ciera Swaringen, seorang perempuan 19 tahun yang berasal dari Rockwell, Carolina Utara. Dua pertiga tubuhnya dipenuhi tanda lahir berwarna cokelat tua. Tanda lahir terbesarnya membentang dari pusar hingga paha.

    Kondisi tersebut hanya terjadi 1 banding 500 ribu orang di dunia. Tanda lahir yang langka itu disebut dengan giant congenital melanocytic nevus.

    Dengan kondisi seperti itu, tak jarang Ciera harus menghadapi ejekan yang biasanya terlontar dari mulut remaja laki-laki. Mereka mengatakan Ciera kotor.

    Kendati demikian, tidak pernah terlintas di pikiran Ciera untuk menghilangkan tanda lahir yang juga terdapat di mukanya tersebut. Selain bangga tampil beda, dokter juga mengatakan opsi operasi tidak memungkinkan karena jumlah tanda lahir yang terlalu banyak dan terus meningkat sepanjang hidup Ciera.

    "Setiap orang dilahirkan terlihat berbeda, dan kita semua harus merasa cantik dengan apa pun kondisi kulit kita," ucap Ciera, dikutip dari DailyMail, Rabu, 19 Agustus 2015 lapor Akhbar Tempo.

    Jom saksikan beberapa foto dibawah...












    0 0

    Pramugari MAS itu berjaya merakamkan tragedi tersebut ketika Dato Siti menaiki Flight pulang dari sambutan hari lahirnya di Jakarta. Hmmm…kalau segan memang tak dapatlah kan? Korang kena baca kapsyen yang last tu. Memang win!!!

    Semua orang pasti tidak akan melepaskan peluang untuk bergambar atau berselfie dengan penyanyi kesayangan negara ini jika terserempak dengannya.

    Lain pula yang berlaku kepada crew kapal MH717 yang dinaiki Dato Siti Nurhaliza ketika pulang dari Jakarta usai sambutan hari lahirnya kelolaan peminatnya di Indonesia.

    Datuk Siti, I actually wanted to take a picture with you the moment I saw you step in the aircraft. However, you were asleep almost the entire journey and I didnt want to disturb your beauty sleep. But the moment you decided to take a restroom break, I grabbed my phone and stood by in excitement for when you step out. Thank you for using our restroom and keeping it so clean after use!

    Hehehe..kalau malu memang melepas lah nak selfie kan? Tapi ayat crew kapal ini yang last memang win. Pembersih tau orangnya tok ti ni. Hihihii…






    0 0

    Shaheizy Sam dan Syatilla Melvin dua nama yang cukup popular, hangat dan trending sepanjang beberapa hari ini.

    Mengejutkan semua pihak apabila mengumumkan bakal berkahwin 8 Februari ini, Sam dan Syatilla tidak pernah berniat mahu menipu sesiapa.

    Sudah mula mengedarkan kad jemputan kahwin, Sam dan Syatilla baru-baru ini telah menghadiri sesi photoshoot pra perkahwinan mereka.

    Foto-foto pra perkahwinan Sam dan Syatilla juga telah dikongsi oleh jurugambar rasmi mereka Amir Naufal Photography menerusi akaun Instagram.

    Jom lihat beberapa lagi foto pra perkahwinan Shaheizy Sam dan Syatilla dengan membaca artikel ini sepenuhnya.


    Sumber: Beautifulnara






    0 0

    Sebelum ini kes seperti ini terjadi pada fanpage Amran Fans yang menjadi VIRAL setelah berkongsi gambar ibu sedang menyusukan anak dan dikritik oleh masyarakat. Terbaru IBU yang bernama Elisha Wilson Beach mendapat kecaman sekerasnya dan protes keras dari pelbagai pihak. Ini kerana, isteri pelakon TV bernama Michael Beach ini menghantar foto sedang menyusukan anaknya sementara dia menggunakan tandas. 


    Dalam foto tersebut, Elisha menuliskan, Inilah aktiviti ibu, dan apa yang kami lakukan tidak sebaik kelihatannya. #momtruth Apa yang boleh anda katakan? petikan dari Daily Mail.

    Malangnya, foto itu menjadi kontroversi dan berbalik menyerang Elisha. Aku tidak akan pernah menyusukan anakku di tandas. Perkara ini sememangnya tidak bersih, tulis Amanda Martin. Adapun netizen lain juga mengecam tindakan Elisha tersebut. Bagaimana boleh kamu menyebut foto bagus ini.


    Foto ini sangat tidak baik. Ada lagi yang menambah Apakah kamu akan mengizinkan pasanganmu mengambil gambar dirimu ketika sedang di tandas? Selepas itu berkongsi di media sosial sehingga banyak orang tahu? Menanggapi komen condong tersebut, Elisha membalasnya dengan kata-kata. Inilah kenyataannya dan banyak ibu yang melakukan perkara seperti ini sekarang.

    Segala sesuatu yang berkaitan dengan keibuan tidak selalu bagus dan inilah yang membuat momen yang indah. Meskipun dikecam, namun ada juga yang menyebut aktiviti Elisha itu sebagai realiti sesungguhnya yang dinafikan oleh wanita kebanyakan. Untuk orang-orang yang menganggap ini menjijikkan, kebanyakan orang memberus gigi mereka dan meletakkan berus gigi mereka di bilik mandi. Bagaimana menyusukan di tandas dianggap menjijikkan sedangkan hal tersebut tidak?

    P/S : Semoga wanita-wanita diluar sana berfikir dulu nak kongsikan gambar.

    Sumber: cakapmalas


    0 0

    Hampir kesemua agama besar didunia mempunyai konsep syurga dan neraka. Sungguhpun agama-agama ini berbeza, idea kesengsaraan dan kengerian kehidupan di dalam neraka itu is almost universal.

    Di bawah ialah taman tema neraka Wang Saen Suk yang terletak di 90 minit daripada Bangkok.


    Di sini anda boleh melihat bagaimana penganut Buddha yang tak beriman akan dihukum di neraka kelak.

    Mereka yang suka mencuri akan menjadi monyet. Yang suka berbohong akan disumpah menjadi katak. Gambaran penyeksaan yang kejam juga ditunjukkan. Ada patung lelaki yang kantung zakarnya dimakan anjing.

    Ada yang ditikam di perut. Taman teman ini dibuka bagi mengingatykan orang ramai supaya berbaik-baik semasa hidup.

    Bayaran masuk taman neraka Wang Saen Suk ialah 20 Baht. Kalau anda di Thailand lawatilah taman tema yang sadis ini.






older | 1 | .... | 188 | 189 | (Page 190) | 191 | 192 | .... | 227 | newer