Are you the publisher? Claim or contact us about this channel


Embed this content in your HTML

Search

Report adult content:

click to rate:

Account: (login)

More Channels


Showcase


Channel Catalog


older | 1 | .... | 205 | 206 | (Page 207) | 208 | 209 | .... | 227 | newer

    0 0

    Penyanyi Akim Ahmad selamat bergelar suami kepada Stacy dengan dua kali lafaz dalam satu majlis yang diadakan di Hotel Shangri-La, Kota Kinabalu Sabah kira-kira pukul 10.15 pagi Jumaat.

    Akim atau nama sebenarnya Afiq Akim Ahmad, 25, menyerahkan mas kahwin sebanyak RM300 sementara wang hantaran tidak dinyatakan.

    Akim dan Stacy atau nama Islamnya Ummu Shaikhah Stacy Anam, 26, dinikahkan oleh jurunikah dari Jabatan Agama Islam Sabah iaitu Matlin Dimin.

    Stacy berwalikan abangnya iaitu Mohd Adam Hakimi Adam.


    Majlis resepsi di rumah pengantin lelaki akan diadakan di Johor Baru pada 26 Februari ini.

    Sementara itu, Akim menerusi laman Instagram Hlive mengucapkan terima kasih kepada peminat-peminatnya yang mengucahkan tahniah kepada mereka berdua.

    "Terima kasih kepada yang mendoakan perjalanan pernikahan kami dan saya doakan anda sentiasa sihat dan dirahmati," ujarnya.

    Pasangan ini mengikat tali pertunangan pada 26 September 2015 dalam sebuah majlis di Kuala Lumpur.

    Stacy memeluk Islam di pejabat Agama Islam, Johor Baru, Johor pada 24 Ogos 2015.


    Selepas 13 hari berkahwin: Pasangan suami isteri Akim Ahmad dengan Stacy Angie tengah dating sesama. Steady je aku tengok dorang ni kan!



    0 0

    Selain Atilia dan Vanidah Imran, seorang lagi artis jelita, Ainul Aishah, 30, turut menjadikan yoga sebagai amalan bagi menjaga kecantikan dan kesihatan diri. 


    Malah, dek minat terhadap senaman berkenaan, bintang Nana Tanjung ini terbang ke Jogjakarta, Indonesia, selama seminggu bermula 7 Februari lalu. Beliau ke sana bukan sekadar untuk bercuti, sebaliknya turut menimba ilmu yoga bersama pengamal senaman berkenaan di sana. 

    Menurut Ainul, beliau mula bersemangat untuk menjadikan yoga sebagai sebahagian aktiviti rutin dirinya selepas menerima galakan daripada rakan baiknya, Sikin. 

    "Teman saya itu kini sudah menjadi pelatih yoga. Dia memang antara orang yang memberikan saya semangat dan motivasi untuk mendalami yoga dengan lebih mendalam lagi. 

    "Badannya makin cantik dan nampak sihat selepas mengamalkannya, selain banyak memberikan sisi positif untuk dicontohi. Ia juga antara alasan untuk saya mendalami yoga kerana ia bukan saja dapat menyerlahkan kecantikan luaran, bahkan dalaman juga. 

    "Selain itu, sejak beberapa tahun kebelakangan ini juga semangat saya untuk melakukan aktiviti kecergasan dan senaman membuak-buak. Jadi, saya mahu serius menjaga kesihatan dan badan. Dulu saya asyik memberi pelbagai alasan, sekarang tidak lagi," kata Ainul kepada BH Online. 


    Kata wanita berasal dari ibu kota ini, kesempatan ke Jogjakarta juga memberikan ruang untuknya meredakan tekanan selain mencari angin baharu. 

    "Sebelum ke sana lagi saya sudah mula membuat penyelidikan mengenai tempat belajar yoga yang menarik. Sebelum itu, saya sudah mula belajar yoga di sini. 

    "Saya percaya ilmu ini sangat luas, jadi kita kena berusaha jika mahu mempelbagaikannya, termasuk beryoga. Saya juga berpeluang bertemu kawan baharu di sana," katanya yang turut menjalankan perniagaan menjual biskut. 

    Mengenai perkembangan seni, Ainul yang mula berlakon pada usia 21 tahun terus bersemangat dalam dunia terbabit. 

    Biarpun pernah memperlahankan seketika lakonan selama beberapa tahun kerana memberi tumpuan kepada perniagaan, Ainul kini enggan lagi menoleh ke belakang dan berazam untuk aktif semula di bidang seni. 

    "Saya kini sedang melunaskan baki penggambaran drama, Akadku Yang Terakhir, arahan Amie Maziah. Ia turut dibintangi Amar Baharin dan Tiz Zaqyah," katanya.

    Sumber: Berita Harian



    0 0

    “Naw, I’m pretty sure he is a wizard”

    “We found the last airbender”

    “That’s the best free kick I’ve ever seen”

    Ini adalah antara komen peminat bola sepak antarabangsa di forum Reddit selepas melihat gol sepakan percuma Faiz Subri ketika menentang Pahang FC dalam Liga Super 2016.

    Ramai peminat bola sepak menyamakannya dengan gol sepakan percuma Roberto Carlos ketika Brazilmenentang Perancis dalam perlawanan persahabatan pada 1997.

    Ada juga yang menyamakannya dengan gol Papiss Cisse ketika Newcastle United menewaskanChelsea 2-0 dalam perlawanan Premier League musim 2012/2013. Teknik yang sama, tetapi gol Faiz Subri lebih sukar kerana beliau menyepaknya ketika bola sedang statik.

    Teknik yang sukar

    Ada sebab mengapa sehingga kini gol sepakan percuma Roberto Carlos pada 1997 tersebut masih disebut-sebut sebagai calon sepakan percuma terbaik di dunia. Ini kerana ianya sukar, istimewa – oleh itu, ianya jarang berlaku.

    Andrea Pirlo pernah cuba melakukannya ketika Itali menang 2-1 ke atas England semasa Piala Dunia 2014, tetapi gagal. Sepakannya hanya singgah ke palang ketika Joe Hart tak mampu berbuat apa-apa.

    Jadi apabila Faiz Subri berjaya melakukannya, tidak hairanlah komuniti peminat bola sepak di Internet menjadi gila.

    Kerana gol tersebut, nama Faiz Subri, Pulau Pinang dan Malaysia menjadi terkenal. Mulai sekarang, peminat bola sepak dunia akan menyebut 3 nama ini setiap kali topik sepakan percuma terbaik di dunia muncul.

    Melanggar hukum fizik

    “I think that guy broke physics”

    Ini adalah satu lagi komen peminat bola sepak di Reddit mengenai gol Faiz Subri. Ia mencadangkan gol tersebut sangat mustahil, unik dan pelik; seolah-olah melanggar hukum fizik.

    Tetapi mengikut kajian ahli-ahli fizik Perancis dari Ecole Polytechnique di Paris, gol Faiz Subri danRoberto Carlos sebenarnya boleh dijelaskan mengikut hukum fizik.

    Malah Isaac Newton sudah mengesan fenomena ini seawal tahun 1672 selepas bermain tenis.Heinrich Gustav Magnus pula melengkapkan penjelasan fenomena ini pada 1852; dan memanggilnya‘Magnus effect’.

    Bagaimana Faiz Subri menjaringkan gol ‘mustahil’

    Mengikut Hukum Newton Pertama, sesuatu objek akan kekal bergerak dalam haluan dan halaju yang sama sehinggalah ada daya yang bertindak ke atas objek tersebut.

    Apabila Faiz Subri menyepak bola tersebut, beliau memberikan haluan dan halaju kepada bola tersebut. Tetapi tiada daya yang bertindak ke atas bola tersebut.

    Jadi mengapa bola tersebut melencong?

    Bola tersebut melencong kerana Faiz Subri memberikan putaran (spin) kepada bola tersebut. Dengan menyepak di bahagian bawah kiri bola, bola tersebut akan melayang ke atas sambil berputar pada paksinya.

    Putaran inilah yang menyebabkan bola ini melencong. Fenomena ini dipanggil Magnus effect.

    Bagaimana lencongan bola Faiz Subri boleh menjadi extreme seperti Roberto Carlos?

    Berdasarkan kertas kajian ahli-ahli fizik Perancis tersebut (yang boleh dibaca di New Journal of Physics), bola yang disepak oleh Faiz Subri mempamerkan lencongan extreme kerana ia mengikut ‘trajektori seperti cengkerang siput’ atau spiral.

    Dengan menggunakan gol sepakan percuma Roberto Carlos pada 1997 sebagai contoh, ahli-ahli fizikPerancis tersebut mendedahkan inilah trajektori sebenar bola yang disepak Carlos jika faktor graviti tidak diambil kira:


    Sumber: BBC


    Menurut kertas kajian tersebut, pada jarak 35 meter, sudut relatif kepada pintu gol sebanyak 12 darjah, dan kelajuan 38m/s:

    (a) bola tersebut akan tersasar 4 meter dari pintu gol jika tiada spin

    (b) bola tersebut akan tersasar 1 meter dari pintu gol jika ia mengikut trajektori bulat

    (c) bola tersebut akan masuk ke pintu gol jika ia mengikut trajektori cengkerang siput (spiral)


    Kesimpulan

    Jika dilihat dari segi teori fizik, sepakan percuma Faiz Subri boleh diulang dan dicipta semula.

    Tetapi dari segi praktikal, ianya sukar. Mengapa?

    Ini kerana untuk menguasai sepakan percuma seperti ini, anda perlu mengawal tiga pemboleh ubah (variables):
    • sudut relatif kepada pintu gol,
    • kelajuan bola dan
    • kawasan bola disepak.
    3 Pembolehubah ini pula perlu disesuaikan mengikut jarak sepakan percuma tersebut dengan pintu gol.

    Dalam bahasa pasarnya, ya. Ia sukar untuk diulang. Tetapi seperti yang kita tahu dalam bola sepak, semuanya tak mustahil.

    Sumber: semuanyabola


    0 0

    Pada tahun 2009, Amerika Syarikat seseorang di Internet mendedahkan laporan NASA berusaha menyembunyikan kebenaran itu , pada tahun 1976 , Kesatuan Soviet telah bergabung untuk melancarkan pendaratan bulan Apollo rahsia -20 kapal angkasa. Di sini kita lihat kembali ke keindahan misteri badan Apollo Tiga Eyed seorang wanita dari bulan.

    *Kerana dalam misi Apollo sebelumnya dan bekas satelit Soviet telah mengambil bandar purba dan kapal angkasa di bulan. Tuaian yang besar , bandar prasejarah Apollo -20 untuk mengambil bulan, bangkai kapal purba , tiga mata wanita asing kapal angkasa bangkai masih di dalam. Amerika Syarikat untuk menyembunyikan kebenaran, di laman web rasmi, NASA membuat penutup bidang yang berkaitan.


    Chang E II video menembak satelit HD China adalah bukti lebih rakyat Amerika didapati tidak palsu, bulan tidak mempunyai tapak prasejarah misteri dan kapal angkasa. Berita itu adalah rasmi program AS untuk Apollo 16 pada penamatan dunia yang dikenali. Tetapi video yang menunjukkan program Apollo 20 , Apollo iaitu , terdapat banyak kali bulan tidak dibuat awam. Amerika di bulan sebelum pesawat itu ditemui di atas kapal - juta tahun, tetapi tidak dibuat awam. Misi ini adalah ke-20 dan mengesan kapal terbang mendarat kapal angkasa. Angkasawan dalam kapal angkasa itu mendapati badan seorang lelaki dan seorang perempuan atau dua orang asing [video kata wanita ini adalah seorang lagenda Cina Chang E] dan dibawa balik ke bumi dengan . Akhir sekali , kata video yang terdapat pada kawasan sisa bandar bulan.


    Video pada akhirnya apa yang perlu dilakukan , video ini Apollo juruterbang menembak dirinya sendiri . Saya mempunyai banyak dikaitkan dengan video ini , anda tidak boleh fasa , tetapi tidak semestinya sinis, untuk menjadi jujur, jika saya tidak melihat cahaya mendengar berkata, saya tidak akan percaya, tetapi selepas membaca , saya rasa banyak kerajaan terlalu jahat, orang bumi harus mempunyai hak untuk tahu.

    1, jumlah kapal ini amat besar , besar di luar imaginasi kita, menurut huruf video diterjemahkan, kapal ini mempunyai berusia 500 juta tahun (anda tidak tergesa-gesa untuk ketawa , saya hanya mula tidak percaya , tetapi dunia ini pelik perkara-perkara yang lebih dengannya.

    2, selepas Apollo pergi ke kawasan pedalaman kapal angkasa , mendapati badan dipelihara seorang wanita telah , badan mata wanita dengan pautan kurungan diletakkan di mata surat cara, adalah dianggarkan bahawa jenis juruterbang kapal angkasa . Selepas angkasawan dikeluarkan dengan berhati-hati dengan pemegang alat tangan keluar dari tubuh yang sama seorang wanita di mata mentega cair.

    3, badan seorang perempuan "mata ketiga" , lama di dahi, dan " kelenjar pineal " , tidak seperti mata manusia, tetapi dengan badan manusia adalah sangat dekat.

    4, badan seorang wanita dibawa balik oleh Apollo, dan dalam perjalanan pulang ke Bumi juga ditembak video, video dengan jelas melihat bahawa wanita ini yang mayatnya diletakkan di kokpit, seterusnya kepada tanda-tanda yang sangat jelas NASA untuk membuktikan video ini memang benar!

    5, selepas mayat seorang wanita dibawa balik , mengikut penerangan video, anda tidak pernah bayangkan bahawa badan wanita ini masih dengan " ciri-ciri kehidupan " di antara negeri-negeri " hidup dan mati " antara . Terdapat banyak video, saya tidak perlu untuk membuat cerita-cerita , kerana perkara-perkara pada video, mata penonton ini bijak melihat kebijaksanaan, mereka yang tidak pernah melihat video itu, akan ada rasa terkejut !

    Seawal 500 juta tahun yang lalu , planet kita telah dikunjungi oleh orang asing, juga melawat bulan, di bulan , terdapat banyak pangkalan . Ingat bahawa gambar angkasawan Amerika yang pertama ke bulan , kanan, latar belakang adalah kehitaman yang luas ruang, di kaki bulan , memakai pakaian

    Angkasawan berdiri bendera Amerika di pinggir sebenarnya, bahawa latar belakang telah dilupuskan, dengan selepas alat-alat yang khusus untuk memulihkan latar belakang di belakang belakang, anda meneka apa yang berlaku? Latar belakang asal runtuhan asing di bulan, pelbagai bangunan di mana-mana , dan sangat sepi.

    *Jadi, angkasawan berdiri di sebelah bendera Amerika , sebenarnya gambar yang berdiri di sebelah mayat makhluk asing , tetapi kembali ke Bumi , rakyat Amerika daripada semua latar belakang untuk menangani.

    *Amerika telah lama menjadi runtuhan bandar didapati di bulan

    *Planet luar pada akhirnya tidak ada kehidupan wujud? Jika tamadun asing yang kita tahu pada masa ini adalah secara senyap-senyap di bawah hidung kita - sebagai contoh, di bulan senyap pembangunan dan pengeluaran semula , kita akan sangat terkejut?

    *Menurut Rusia mendedahkan pegawai-pegawai AS 5 surat berita secara tidak sengaja diterbitkan dan banyak gambar satelit telah menunjukkan bahawa bulan tidak wujud tamadun asing yang tidak diketahui, tetapi kerana manusia tidak tahu penemuan yang menakjubkan ini akan menyebabkan peraturan sosial apa yang sedia ada kesan dan pengaruh. Terdapat 44 buatan manusia objek tidak diketahui pada bulan

    *Sementara itu, selepas stesen angkasa Apollo dan Soviet lulus kembali beribu-ribu keping gambar bulan dan video, tetapi juga untuk mendedahkan saintis mempunyai beberapa kesan tamadun yang tidak diketahui aktiviti di bulan. Di Washington, taklimat akhbar Jabatan Negara pada tahun 1996, ahli-ahli sains telah mengambil perhatian beberapa nama sebagai bukti gambar lunar dan video kod. Walau bagaimanapun, dengan bulan di atas gambar yang tidak dikenali struktur dan objek buatan manusia , NASA tidak pernah mempunyai untuk menunjukkan kepada orang ramai, orang tidak pernah mendengar foto-foto ini .

    #Photo, runtuhan kota permukaan lunar seluas beberapa kilometer. Bangunan kubah bulat besar di atas runtuhan kawasan besar tanah, banyak monumen seni bina kubur serta beberapa lain yang tidak diketahui , saintis terpaksa memikirkan semula pemahaman mereka bulan sebelumnya. Oleh kerana permukaan bulan seperti Penemuan beberapa objek atau gabungan antara satu sama lain , atau menyebabkan struktur geometri.

    Sumber: ss-rakyat


    0 0

    Penyanyi Akim Ahmad selamat bergelar suami kepada Stacy dengan dua kali lafaz dalam satu majlis yang diadakan di Hotel Shangri-La, Kota Kinabalu Sabah kira-kira pukul 10.15 pagi Jumaat.


    Akim atau nama sebenarnya Afiq Akim Ahmad, 25, menyerahkan mas kahwin sebanyak RM300 sementara wang hantaran tidak dinyatakan.

    Akim dan Stacy atau nama Islamnya Ummu Shaikhah Stacy Anam, 26, dinikahkan oleh jurunikah dari Jabatan Agama Islam Sabah iaitu Matlin Dimin.

    Stacy berwalikan abangnya iaitu Mohd Adam Hakimi Adam.

    Majlis resepsi di rumah pengantin lelaki akan diadakan di Johor Baru pada 26 Februari ini.


    Sementara itu, Akim menerusi laman Instagram Hlive mengucapkan terima kasih kepada peminat-peminatnya yang mengucahkan tahniah kepada mereka berdua.

    "Terima kasih kepada yang mendoakan perjalanan pernikahan kami dan saya doakan anda sentiasa sihat dan dirahmati," ujarnya.

    Pasangan ini mengikat tali pertunangan pada 26 September 2015 dalam sebuah majlis di Kuala Lumpur.

    Stacy memeluk Islam di pejabat Agama Islam, Johor Baru, Johor pada 24 Ogos 2015.

    Sumber: kalut-berita




    0 0

    Pada malam tadi telah berlangsungnya Majlis malam Berinai Wawa iaitu bakal isteri Angah Raja Lawak ataupun nama sebenarnya Iskandar Shah Hashim. Angah Raja Lawak sememangnya sudah cukup dikenali ramai selepas beliau memasuki pertandingan Raja Lawak pada tahun 2007 yang pertama sekali diadakan bersama dengan pelawak-pelawak yang cukup terkenal sekarang iaitu, Arwah Yus jambu, Tauke, Johan , Zizan dan ramai lagi. Walaupun Angah tidak memenangi Raja Lawak, beliau telah menjadi pelawak yang cukup dikenali dengan berbagai jenis filem komedi yang dilakonkannya bersama Along Cham.


    Antara filem lakonan Angah Raja Lawak adalah Alamak Toyol, Shhh Dia Datang, Wawa Semput, Zoo, Cinta Ekstra dan Adnan Sempit. Filem yang melonjakkan nama beliau adalah filem lakonannya bersama dengan Shaheizy Sam dan Azad Jasmin iaitu Ngangkung, yang dimana telah meletup di panggung sehingga dapat mencatatkan kutipan melebihi RM8 juta. Pada Anugerah Bintang Popular Berita Harian (ABPBH) pada tahun 2010, Angah Raja Lawak telah turut dicalonkan dalam kategori Artis Komedi Lelaki Popular bersama-sama dengan rakan-rakan seperjuangannya daripada program Raja Lawak iaitu Johan, Zizan, Along Cham, dan juga Nabil.

    Pada 17 Januari 2015, Angah Raja Lawak telah selamat bertunang dengan gadis pilihan hatinya iaitu Ameera Asyuraataupun lebih dikenali dengan paggilan Wawa, dan pada malam ini juga telah berlangsungnya Majlis Berinai untuk Wawa bakal isteri Angah Raja Lawak dan Angah telah berkongsikan gambar-gambar semasa berlangsungnya majlis tersebut di Instagram miliknya. Jadi mari kongsikan beberapa gambar sekitar majlis malam berinai Wawa dan Angah Raja Lawak.

    Cantiknya inai corak inai yang Wawa pakai nih… tak sabar nak tunggu majlis pernikahan dan persandingan pula.

    Sumber: umbangambing







    0 0

    Pelawak dan pelakon Angah Raja Lawak, 38, selamat menamatkan zaman dudanya dengan gadis pilihan Amira Asyura Abd Razak, 20, dengan sekali lafaz kira-kira di kediaman pengantin perempuan di Melaka Perdana Homes Resort, kira-kira jam 10.10 pagi tadi.

    Angah yang nama sebenarnya Iskandar Shah Hashim segak berkurta kelabu gelap dinikahkan dengan berwalikan jurunikah, Mohammad Suhaimi Kassim dengan mas kawin seutas rantai emas dan sebutir loket belian selain wang hantaran RM15,000.

    Sejurus dinikahkan Angah kemudian mendirikan solat sunat syukur di depan pelamin yang indah dihiasi ros putih selain diletakkan lima dulang hantaran lelaki dan tujuh hantaran perempuan di kanan dan kiri pelamin.

    Antara barangan hantaran lelaki untuk perempuan termasuk telekung, kasut, minyak wangi jenama Gucci, Kek, beg tangan jenama Versace manakala hantaran perempuan untuk lelaki antaranya kasut jenama Versace, kek, jam tangan dan lain-lain.

    Majlis resepsi kedua-dua mempelai akan diadakan di Dewan Tun Ali, Melaka pada keesokannya.














    0 0

    Comel sungguh anak selebriti terkenal Rozita Che Wan ini. Justeru tidak hairanlah, apabila setiap kali gambar Aaisyah Dhia Rana dimuat naik menerusi akaun instagram, pastinya akan menjadi tumpuan ramai.

    Dalam gambar berkenaan Aaisyah yang bertubuh gempal, berkulit putih gebu dilihat lebih bertambah comel dengan mengenakan busana merah jambu bermain pasir di tepi pantai.

    Dengan ini Media Hiburan kongsikan dengan anda sembilan gambar imej anak Rozita Che Wan.

    Sumber: mediahiburan













    0 0

    SUBHANALLAH!! Cuba zoom 5X dan perhatikan betul-betul 2 foto ini...Sesuatu aneh tiba-tiba kelihatan ketika majlis berbuka bersama PM Najib & Muhyiddin Yassin.

    Ingat bulan puasa ni takde dah lah bende aneh.. ni ketika majlis berbuka puasa najib dapat tangkap sesuatu...
    Cuba zoom gambar tu.. korang mesti terkejut dengan ape yang korang nampak tu.

    Pergh seronok betul dorang makan2 ek..hal rakyat tak di fikirkan...apalah nak jadi..rakyat di tindas kaw2...berbangga lah kita bangsa melayu dengan hak ketuanan..akhirnya,apa pun takda pada kita.

    Sumber: kalut-berita

    Lihat 2 foto itu di bawah :-



    0 0

    Hati mana tak sakit bila rakyat sendiri yang mengundi dan menyokong UMNO ( Macai) akhirnya diberikan hadiah istimewa oleh Zahid Komedi dengan menutup terus peluang pekerjaan rakyat Malaysia dengan memasukkan Bangla seramai 1.5 juta orang ke Malaysia.


    Lebih bodoh lagi beliau mengatakan orang Malaysia pemalas dan tidak mahu bekerja kotor. Tapi malangnya kebodohannya terbongkar apabila page king jason mendedahkan Zahid Komedi Menjadi komisyen RM1000 setiap seorang warga bangla yang dimasukkan ke Malaysia.Jadi cuba anda bayangkan berapa yang zahid Komedi dapat jika RM1000 x 1.5 juta bangla yang dimasukkan?

    Jadi tak hairan mengapa seorang telah bidas zahid komedi dengan mengatakan kerja yang kotor bukan buat bangunan dan sebagainya tapi kerja yang pengotor adalah kerja menipu dan menindas rakyat Malaysia.


    Bayangkan berapa ramai rakyat Malaysia yang penggangur dan makin bertambah kerana peluang pekerjaan telah ditutup kerana tamaknya Zahid untuk mendapatkan komisyen.

    Jadi tak hairanlah mengapa kejadian bangla rogol bini dan anak dara orang semakin menjadi-jadi apapun cuba anda tengok sendiri gaji yang ditawarkan kepada mat Bangla ini sangat mengejutkan

    Sumber: kertassputih


    Mungkin ada dikalangan kita yang kerja belasan tahun pun belum tentu dapat gaji seperti ini.



    0 0

    Siapa tidak kenal dengan Mira Filzah, yang dulunya pernah digosipkan dengan Syarul Ridzwan dan beliau juga pernah dilabelkan sebagai orang ketiga dalam hubungan Syarul Ridzwan dan Mia Ahmad. – Mia Ahmad Nafi Hubungan Dengan Syarul Ridzwan Retak Angkara Mira Filzah!

    Sekarang ini drama ‘Cinta Si Wedding Planner’ sedang hangat diperkatakan oleh orang ramai. Drama yang disiarkan pada pukul 7 malam setiap hari isnin hingga khamis di TV3 yang menggantikan drama ‘Akulah Balqis’ mendapat banyak sambutan penonton. Drama ini dilakonkan oleh pelakon utama Adi Putra yang digandingkan dengan Mira Filzah. Gadis bertudung comel ini sememangnya mempunyai bakat lakonan yang bagus dan mendapat penerimaan daripada peminatnya.

    Pasti ramai yang tidak tahu pasal Mira Filzah ini. Beliau yang baru memasuki usia 23 tahun merupakan seorang pelajar jurusan perniagaan antarabangsa di Universiti Teknologi MARA, Shah Alam. Beliau juga pernah menjadi pengacara untuk rancangan Qari Junior, Hijabista dan KLTV. Malah beliau juga seorang blogger.

    Malah, dikhabarkan beliau merupakan bekas pelajar cemerlang SMK Aminuddin Baki dan juga pernah berlakon dalam drama Eksperimen Cinta dan Dunia Lola.


    0 0

    Alamak Kantoi Pulak!! Foto paling Hot Cik Piah mengenakan seluar terlampau KETAT sehingga jelas kelihatan sesuatu yang aneh di bawah tu...


    ADAKAH DIA SENGAJA ATAU MEMANG DIA TIDAK SEDAR... KORANG LAYAN JELAH FOTO DIBAWAH NI...


    Semua kenal cik piah kan? Dengan wajah yang gebu, menawan dan suara merdu, confirm ramai lelaki tergila2 kan cik piah... betul tak?

    Sekarang ni tersebar satu gambar di mana cik piah pegang vape... Die hisap ke? Tapi korang jangan pandang lebih2 pulak gambar ni sebab terserlah BENTUK PEK dia...

    Sumber asal: berita-harian


    Lagi 5 foto yang lebih jelas di SINI


    0 0

    Sebuah gambar dari Kementerian Pertahanan Rusia yang memperlihatkan serangan bom dari Pesawat Tempur Tupolev TU-22 milik Rusia menyerang lokasi yang diduga tempat persembunyian kelompok ISIS di Suriah, Kamis (19/11/2015). (Reuters)

    Liputan6.com, Istanbul - Arab Saudi memastikan pengiriman sejumlah pesawat perang ke sebuah markas di Turki untuk meningkatkan usaha mengatasi kelompok yang menamakan dirinya Negara Islam atau ISIS.

    Sebelumnya, serangkaian serangan oleh Arab Saudi sudah dilakukan dari lapangan udara mereka sendiri. Pemindahan ini akan membuat pesawat-pesawat itu lebih mendekati sasaran di Suriah utara.


    foto hiasan saja

    Seorang jenderal Saudi, Ahmed al-Assiri, mengatakan tidak ada pasukan darat yang ditugaskan bersama-sama pesawat jet tersebut.

    "Kerajaan Saudi sekarang ada di markas udara Incirlik di Turki," kata al-Assiri kepada televisi Al-Arabiya seperti dikutip BBC, Minggu (14/2/2016).

    "Pesawat perang Saudi hadir dengan awaknya untuk meningkatkan operasi udara di samping sejumlah misi dari beberapa markas di Arab Saudi," imbuh Assiri.

    Tetapi, dia menambahkan, koalisi pimpinan Amerika Serikat untuk menghadapi ISIS meyakini operasi darat akan diperlukan, dan Arab Saudi bersedia turut serta melakukannya.

    Arab Saudi dan Turki merupakan penentang Presiden Suriah Bashar al-Assad. -Sumber

    BREAKING: WW3 May Have Begun This Morning! Turkey Shelling Syria, Saudis Attack, and Russian ‘NEW WORLD WAR’ Ultimatum!


    The Stakes Are High! Military Forces From Around The World Are Preparing For Battle As Turkey and Syria Go To War.

    FIGHTING HAS BEGUN! Turkey Shelling into Syria; Attacking Syrian Arab Army and border of Russian Base in Latakia.

    According to Jewsnews, those positions are held by the Syrian Arab Army (legitimate, duly-elected government of Syria) and are NOT being aimed at ISIS terrorists! These are direct attacks by Turkey upon the lawful government forces of Syria.

    With their rebel allies falling to the legitimate government of Syria, Turkey has now begun shelling Syria to aid their Rebel forces and ISIS Terrorists.

    Sources on the ground inside Syria claim that the Turks began an intense artillery assault at about 6:00 AM eastern US time today. Turkey is also said to be targeting the Kurdish YPG.


    It is unclear at this time, whether the YPG is supporting Bashar Assad and his officially elected government, but it is clear that the YPG has directly attacked and destroyed ISIS in the past. At this point it appears that the YPG are being attacked by Turkey for supporting Assad!

    Russia Prime Minister Dmitry Medvedev has warned US and Arab Countries Not to Dare Enter Syria With Armies threatening:

    “Invading Syria Will Start A New World War.”

    If Russia initiates an offensive against Turkey, even though they may have the legitimate right to do so, Turkey will undoubtedly appeal to NATO for support. Having been “attacked” they will try to invoke Article 5 of the NATO self-defense agreement. That would require NATO to come to the defense of Turkey, thus engaging Russia directly.

    One intelligence source in the US said, “This Has Disaster Written All Over It.”


    UPDATE: 12:32 PM EST — According to superstation 95, Turkish warplanes are flying on the Turkey side of the Turkey/Syria Border, fast and low. Russian warplanes are flying on the Syrian side of the Turkey/Syria border. If any one of these pilots flies across, or fires across, the border, “all hell could break lose” today.

    UPDATE: 1:56 PM Eastern US Time, 13 February 2016 — Stratfor is now confirming Russia has dispatched a ship to the Mediterranean, to deliver Nuclear-Tipped Cruise Missiles.

    UPDATE: 2:45 PM Eastern US Time — UK military members told to cancel all plans and all leave, prepare for deployment to Syria!

    UPDATE: 2:49 PM Eastern US Time — Turkish Military Artillery Forces have just begun yet another barrage of artillery fire into Syria; this one is directly targeting the Syrian Arab Army and is a direct attack upon the lawful government of Syria — Turkey is now levying war upon Syria. Turkey attacked first. Turkey cannot expect to be able to invoke NATO Article 5 because Turkey attacked first.


    UPDATE: 2:58 PM Eastern US Time — A fleet of Russian Antonov-124 cargo planes (the largest cargo planes in the world) have begun arriving in Syria carrying Russian Tanks, Nuclear-tipped artillery shells and other major weaponry. Within the last 90 minutes, two of these massive cargo aircraft have landed and are unloading. Other Antoniv’s can be seen circling under protection from Russian fighter jets.

    UPDATE: 4:01 PM Eastern US Time — According to CNN, The Foreign Minister of Saudi Arabia announced: “Assad will leave — have no doubt about it. He will either leave by a political process or he will be removed by force.”

    UPDATE: 10:01 AM Eastern US Time — According to The Guardian, Saudi Arabia said it was preparing to launch what it described as the largest military exercise ever conducted in the Middle East, dubbed Northern Thunder, featuring 20 allied Arab and Muslim countries.

    Sumber: kamithemedia


    0 0

    Tahniah kami ucapkan kepada Eina Azman dan juga suami, Datuk Paduka Kaiser Gurmeet kerana telah selamat menimang cahaya mata hari ini.


    Berita gembira tersebut dikongsikan sendiri oleh suami pelakon wanita berkenaan di laman Instagram.

    Apa yang lebih menggembirakan, pasangan itu dikurniakan dengan cahaya mata kembar. Bagaimanapun, melalui perkongsian suami Eina, tidak dinyatakan jantina penyeri kehidupan mereka itu.

    Selain itu, Instagram Eina Azman turut mendapat ucapan tahniah dan selamat berpantang.


    Sebelum ini, Eina menjelaskan dia dan juga suami tidak mahu membesarkan anak mereka dalam keadaan mewah dan dalam masa yang sama turut merahsiakan jantina anak mereka.

    Apa pun, semoga semuanya berjalan dengan lancar dan pastinya peminat menantikan kehadiran gambar anak kembar pasangan ini.

    Mari lihat foto-foto bayi Eina di SINI.

    Sumber: Rotikaya


    0 0

    Diam tak diam pelakon Anzalna Nasir dan kekasihnya Hanif sudah beberapa tahun bercinta dan akan melangsungkan pernikahan pada Ahad ini.


    Untuk hari perkahwinan, mereka akan mengenakan busana rekaan duo pereka terkenal Rizman dan Ruzaini.

    Anzalna dan Hanif telah ke butik Rizman Ruzaini untuk sesi pemadanan (fitting) busana yang akan dikenakan semasa hari bahagia nanti.

    Sudah dapat dibayangkan bahawa Anzalna pasti akan kelihatan jelita manakala Hanif pula segak di hari perkahwinan nanti, bukan?

    Gambar-gambar elegan ini ialah hasil bidikan Mangotouch. Sila follow mereka di Instagram dan likemereka di Facebook.

    Sumber: beautifulnara



    0 0

    Semalam Ustaz Kazim Elias telah dikejarkan ke Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM) di Kubang Kerian selepas mengadu sakit dada ketika memberi ceramah di Pejabat Lembaga Kemajuan Pertanian Kemubu (KADA) jajahan Bachok, Gunong.

    Namun begitu, doktor telah mengesahkan penceramah bebas itu bukan diserang sakit jantung tetapi kerana terlalu penat.

    Difahamkan, Ustaz Kazim yang tiba di Kelantan petang semalam dari Terengganu, dijadualkan menyampaikan ceramah agama selama dua jam bermula 9 malam, anjuran Lembaga Kemajuan Pertanian Kemubu (KADA).

    Timbalan Pengurus (Pembangunan) KADA, Nik Ruslan Idrus, berkata sebaik naik ke pentas dan memulakan ceramah tidak sampai lima minit, Ustaz Kazim terpaksa menghentikan ceramah kerana sakit dada.

    "Ustaz Kazim sempat memohon maaf kepada orang ramai kerana tidak dapat meneruskan ceramah seperti yang dijanjikan kerana perlu ke hospital dengan segera.

    "Ustaz Kazim di bawa ke Klinik Kesihatan Gunong sebelum dirujuk ke HUSM," ujarnya yang terpaksa menggantikan penceramah dari KADA bagi tidak menghampakan orang ramai.

    Nik Ruslan berkata, keadaan Ustaz Kazim ketika tiba di lokasi sudah nampak kurang sihat dan wajahnya pucat, namun masih mahu meneruskan ceramah.

    "Ustaz Kazim ada memaklumkan dia sepatutnya ke hospital untuk membuat rawatan, namun menangguhkan kerana sudah berjanji untuk berjumpa dengan penduduk di Bachok," jelasnya.

    Sementara itu pembantu peribadinya, Annuar Mat Taib berkata, Ustaz Kazim masih mendapatkan rawatan di hospital Universiti Kubang Kerian.

    "Mohon semua untuk sama-sama mendoakan keadaan uztaz, beliau masih mendapatkan rawatan di hospital.

    "Setakat ini keadaan beliau dilaporkan agak stabil sebarang perkembangan akan saya maklumat," katanya.

    Kami mendoakan agar Ustaz Kazim segera sihat.

    Sumber: myartis








    0 0

    Terkantoi Sudah! Inilah foto-foto wajah sebenar ayah Uqasha dan Nelydia Senrose yang terlajak muda macam baru berusia 40-an.

    Sangat mengejutkan...

    Muda giler bapa pelakon jelita, Uqasha dan Nelydia Senrose.

    Foto wajah sebenar ayah artis-artis jelita ini tersebar setelah Nelydia memuatnaik di akaun Instagramnya sempena Hari Bapa.

    Jom lihat wajah ayah mereka di bawah :-





    0 0

    Lawak MLM 2016 semakin hambar dan ke laut, ini komen pedas Sharnaaz dan respon balas Johan Raja Lawak yang sangat menusuk di hati.


    Ini merupakan kisah antara pelakon Sharnaaz Ahmad dan juga pelawak Johan Raja Lawak.

    Ekoran kehambaran MLM2015, Sharnaaz Ahmad telah mempertimbangkan untuk menyertai pertandingan Maharaja Lawak Mega pada musim akan datang.

    Sharnaaz memuatnaik satu video yang mempertimbangkan untuk serati MLM bersama Johan sambil menunjukkan trofi kemenangan di Anugerah Lawak Warna.


    Ini komen panas Sharnaaz kepada Johan :-


    Kemudian, Johan Raja Lawak pula memberi responnya tentang hal ini.

    Ini respon balas dari Johan :-



    0 0


    Menerusi status terbaru yang dimuatnaik oleh pemilik produk kecantikan dan kesihatan D'Herbs, Dato' Aliff Syukri Kamarzaman atau lebih popular dengan panggilan 'Abang Terlajak ‎Laris' dilihat sedang meluangkan masa makan bersama isterinya, Datin Nur Shahida.

    Sebelum ini, isu pergolakan rumah tangga mula timbul apabila ada pihak beranggapan yang rumah tangganya kini sedang mengalami masalah, ekoran beberapa status sedih dan kata-kata yang dimuatnaik olehnya.

    Tetapi selepas gambar terbaru yang dimuatnaik olehnya itu telah menepis dakwaan sebilangan pihak yang mengatakan bahawa rumah tangga jutawan kosmetik itu kini sedang goyah.

    "Terima kasih semua yang menyayangi saya.. Terima kasih istriku Shahida untuk senyum yang selalu kau lukis di hati. Temanilah waktuku susah dan senang.. Ku harap engkau kekal bersama selamanya..," ujarnya di laman IGnya.

    Bagaimanapun, Dato' Aliff buat masa ini beliau belum bersedia untuk berkongsi mengenai perihal itu dengan orang ramai.

    Sumber: myartis








    0 0

    Pelakon dan pengarah Syamsul Yusof gagal menahan sebak ketika memberikan ucapan pembukaan pada majlis pra-tonton filem terbaharu arahannya berjudul Munafik di sini pada malam Khamis lalu.


    Syamsul, 32, dalam ucapan singkat tersebut memberitahu dia pernah terfikir untuk berhenti mengarah selepas filem KL Gangster 2 tersebar di internet sebelum ia sempat ditayangkan di pawagam pada 3 Oktober 2013.

    "Melihat kepada hadirin yang datang pada malam ini membuatkan saya bangga dan terharu kerana saya pernah berhasrat untuk meninggalkan dunia seni kerana terlalu kecewa.

    "Bagaimanapun saya kembali bangkit dan Munafik adalah khas untuk anda semua," katanya sebelum meminta maaf kerana tidak meneruskan ucapan tersebut sambil dilihat mengalirkan air mata.

    Munafik filem pertama arahan Syamsul dalam tempoh tiga tahun adalah terbitan Skop Productions Sdn Bhd dan ia menampilkan barisan pelakon seperti Nabila Huba, Pekin Ibrahim, Datuk Rahim Razali, Sabrina Ali, A. Galak dan Fizz Fairuz.

    Syamsul turut memegang watak utama dalam filem tersebut. Ia bakal menemui penonton di pawagam pada 25 Februari ini.


    Dalam pada itu, Syamsul ketika ditemui sejurus tayangan tersebut selesai berkata, Munafik adalah sebuah karya bersifat peribadi untuknya dan ingin menghasilkan sebuah karya yang mampu meninggalkan kesan kepada penonton.

    Malah dia mengambil masa dua bulan untuk menyiapkan skrip selain mendapatkan rujukan daripada pakar agama memandangkan Munafik bertunjangkan tema keagamaan.

    "Sebenarnya saya tidak mahu hanya menghasilkan sebuah filem genre seram semata-mata tetapi mahu ia sarat dengan ilmu dan pemahaman berhubung perkataan munafik itu sendiri.

    "Proses menghasilkan karya ini tidak lama namun saya perlu berhati-hati dalam penggunaan ayat Al-Quran dan fakta-fakta berkaitan agar jalan cerita yang ingin disampikan lebih hidup dan bermanfaat," katanya.

    Tambah Syamsul, pada tahap ini dia tidak terlalu memikirkan tentang sambutan penonton terhadap Munafik kerana sebagai pengarah dan pelakon dia telah memberikan yang terbaik.

    "Saya reda kalau Munafik tidak mendapat sambutan di pawagam dan tidak terlalu berfikir mengenainya kerana paling penting saya sudah mencurahkan sebaik mungkin untuk filem ini dan berharap mesej ingin diketengahkan sampai kepada penonton," ujarnya.

    Sementara itu, Syamsul turut meluahkan rasa bangga terhadap persembahan pelakon Nabila Huda yang memegang watak sebagai Maria yang pada dasarnya telah melangkaui jangkaannya.

    "Sejak menulis skrip saya sudah tahu watak Maria itu adalah untuk Nabila. Alhamdulillah dia memberikan lakonan luar biasa memandangkan bukan mudah menzahirkan peranan diberikan kepadanya.

    "Nabila benar-benar menzahirkan segala bayangan saya tentang Maria dan ia bukan penampilan biasanya dalam drama atau filem lain sebelum ini," jelasnya.

    Sumber: beritapremium


older | 1 | .... | 205 | 206 | (Page 207) | 208 | 209 | .... | 227 | newer