Are you the publisher? Claim or contact us about this channel


Embed this content in your HTML

Search

Report adult content:

click to rate:

Account: (login)

More Channels


Showcase


Channel Catalog


older | 1 | .... | 204 | 205 | (Page 206) | 207 | 208 | .... | 227 | newer

    0 0

    Uishhh, Gila! Lain kali nk muat naik gmbar tuh check dlu btul2, bkn main upload je. jgn jd mcm cik kak nih, ermmm...


    Ni namenye lemak.... selebeh sampai ke pusat.. bawak2 tobat la kalau dah selebeh mcm 2... pakai la sport.

    bra.... kami yg lelaki ni tgok dah naik geli kalau selebeh mcm 2...

    Sumber: h2m9363


    0 0

    Sejak kebelakangan ini, Datuk Nurulhidayah Ahmad Zahid yang menyelar perhimpunan Bersih 4 yang berlangsung hujung minggu lalu dan menganggap sebagai satu 'kerja bodoh' menjadi perhatian rakyat Malaysia.

    Malah, selepas perhimpunan Bersih 4 yang dikategorikan haram oleh kerajaan itu, beliau menjadi perbualan orang ramai sehingga status dan gelaran Datuk yang dibawanya menjadi persoalan netizen di media sosial.

    Tetapi, sejauh manakah anda mengenali Nurulhidayah?



    Berikut adalah 13 perkara yang anda perlu tahu mengenai Nurulhidayah :

    1. Nurulhidayah Ahmad Zahid merupakan anak perempuan kepada Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi.

    2. Beliau berusia 36 tahun dan dilahirkan pada tahun 1979.

    3. Nurul memperolehi ijazah Sarjana Komunikasi Korporat dari UPM pada tahun 2012.

    4. Anak TPM itu menyandang jawatan sebagai Ketua Komunikasi Bahagian Korporat di Syarikat Perumahan Negara Berhad (SPNB).

    5. Beliau pernah mengacara rancangan Inspirasi Ramadan di Radio Televisyen Malaysia (RTM).

    6. Gelaran Datuk diterima berasaskan kerjaya beliau sebagai Ketua Komunikasi Korporat di Syarikat Perumahan Negara Berhad.

    7. Nurul juga pernah menyertai Rejimen Askar Wataniah sebagai seorang sukarelawan ketika ayahnya, Ahmad Zahid berperanan sebagai Menteri Pertahanan.

    8. Datuk Siti Nurhaliza, Shaheizy Sam, Intan Ladyana, David Teo, Ana Raffali dan Aizat Amdan merupakan antara selebriti tempatan yang turut menyertai Askar Wataniah bersama Nurul.

    9. Penyanyi terkenal, Datuk Siti Nurhaliza merupakan antara rakan karib Nurul.

    10. Selain penglibatan aktif dalam bidang sukarelawan, Nurul juga mempunyai bakat dalam bidang fesyen. Beliau merupakan seorang pereka fesyen hijab di Couverture KL.

    11. Berusia 36 tahun, Nurul merupakan seorang ibu tunggal yang mempunyai tiga orang anak.

    12. Nurul mempunyai seorang adik lelaki, Ahmad Khairul Hafiz.

    13. Beliau juga pernah memiliki sebuah syarikat pengurusan acara, Karya Bonda Sdn Bhd dari tahun 2007 hingga 2012.

    Sumber: sampaicerita






    0 0

    Anak kepada Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi menyelar tindakan penyokong Bersih 4 kerana membuat perhimpunan jalanan.

    Di laman Facebook miliknya, Nurulhidayah Ahmad Zahid menyifatkan protes itu sebagai perbuatan bodoh dan lebih baik penyokong-penyokong yang terlibat memasuki askar dari membuat demo jalanan.

    "Nak sangat pertahankan NEGARA konon? Pergi masuk Askar la. Jaga sempadan.

    "Pegi Ops Pasir.. segala mak bapak Ops korang bole rasa. Nie takat uniform kuning bangga dapat masuk TV, masuk paper.. apa ke jadahnya?

    "Don't make me speak Malay language because I will speak the language that made u really understand.

    Nurulhidayah juga turut menyatakan perasaan kesalnya kerana pernah berdemo ketika pada 1998 ketika era reformasi. Ketika itu, ayahnya, Zahid Hamidi pernah ditangkap oleh ISA kerana dilihat sebagai sekutu Anwar Ibrahim ketika era pemerintahan Mahathir.


    "Berani sangat la tu konon nak bangkang macam tu? Aku pernah merasa zaman 1998 macam korang. Betapa BODOH nya aku ketika itu sbb berkumpul nak seronok2.

    "Time tu aku suruh Tun Mahathir turun. Aku percaya ramai yang mcm tu dulu. Tapi zaman skrg dah tak releven babe kat atas jalan ni!

    "Negara luar tu dok perhati jer nak Malaysia ni huru hara. Malas la nak cakap. Pendapat aku - ITU KERJA SIA2. Dalam bahasa mudah faham - KERJA BODOH!", tulisnya di Facebook

    Selain dari itu, turut kelihatan beberapa rentetan posting di Facebook yang menyuarakan pendapatnya mengenai Bersih 4.0...








    0 0

    Luahan suami kepada Farah yang jadi mangsa rabaan bangla:-

    "hati2 dengan nepal... aku tengah setup barang busking depan sogo tadi.. dia datang peluk farah dan raba... farah tumbuk sedas... aku just jalankan kewajipan sebagai suami sahaja... tak sedar tau2 keras pastu darah meleleh ... aku tau malaysia akan melindungi penjenayah macam nepal ni lepas ini aku yang kedalam... tq ‪#‎najibrazak‬rezeki aku bukan dikaki lima lagi... selepas berkahwin dugaan lebih besar yang datang ..."



    0 0

    Berbicara tentang makanan dan minuman, Indonesia adalah gudangnya kuliner terbanyak di dunia dan semuanya enak-enak.

    Cari masakan mewah dan lezat atau santapan ada yang murah dan sederhana ada semua di Indonesia, namun hmmm .. masih menggoyang lidah juga tersedia. Untuk menjadi lebih lezat makanan untuk menambah rasa penambah campuran tertentu sehingga pilihan yang dipilih.

    Seperti pedas atau hanya ingin menambah rasa pada makanan biasanya menggigit favorit cabai. Bahkan bagi sebagian orang, terutama pecinta makanan pedas tidak lengkap jika tidak menambahkan menu cabai setiap kali makan. Ingin pabrik sambal atau buatan sendiri memilih.

    Untuk beberapa jenis sambal banyak digunakan dalam jenis makanan ringan pinggir jalan. Warnanya benar-benar menggoda.


    Tapi gairah masyarakat indonesia mengenai makanan pedas harus diikuti denganteliti dan extra hati-hati. Tidak hanya menyebabkan gangguan perut tapi ada bahaya lain mengintai.

    Menurut informasi dari seorang kerabat berbahaya sirkulasi sambal, tim Sigi belum lama ini mengunjungi satu kota di Jawa Tengah. Pencarian yang dimulai pada satu pasar.

    Faktanya segera menemukan mencurigakan. Di balik cabai segar ini cabai paprika-terselip busuk. Demikian juga Rotten Tomatoes tidak dibuang tapi masih dijual, tentu dengan sangat miring. Benar saja, upaya itu sia-sia investigasi. Berita saus pembuatan sehat berhasil diperoleh.

    Saus busuk membuat saus yang tidak sehat dilakukan seadanya di sebuah rumah kecil. Untuk mengetahui lebih dekat, tim Sigi berpura-pura menjadi pembeli dalam jumlah besar sekaligus untuk mengetahui proses pembuatan saus panas di tempat ini.

    Informasi tentang proses pembuatan saus perlahan-lahan mulai mengalir. Adonan saus sambal tersedia di drum besar. Kemudian hanya dipanaskan dalam tungku besar.

    Proses pengemasan juga dilakukan langsung di situs, tentu saja dengan teknologi seadanya. Saus yang sudah diolah, dikemas, dan siap dipasarkan. Sejauh ini belum ditemukan unsur yang melanggar hukum.

    Namun berhasil mengungkap produksi saus berbahaya, membuat pencarian berlanjut ke tempat lainnya. Akhirnya ditemukan lagi saus berabahaya ini, mereka berpikir produk mereka sangat tidak higienis.

    Pedagang bersedia untuk membuka kartu dan trik bagaimana membuat saus cabai dengan bahan sangat murah. Apakah kualitas diprediksi tidak dapat dipertanggungjawabkan bahkan cenderung membahayakan. "Saya juga tidak enak, tapi banyak yang seperti saya," kata Parmin, sipembuat saus.
    Bahan baku yang diperlukan mudah diperoleh di pasar. Chilli, pepaya, tomat hingga bawang semua dalam keadaan membusuk. Masih ada fakta yang lebih mengerikan. Dia juga menambahkan bahan kimia berbahaya. Para pembuat saus tidak kesulitan mendapatkan bahan kimia yang tidak boleh dijual bebas.

    Jangan ingin menjadi saus buatan sendiri tergesa-gesa menempatkan botol seperti produk yang berkualitas baik. Jadi tidak ada biaya dia menggunakan botol-botol bekas yang dikumpulkan dari tempat sampah.Untuk bahan baku yang digunakan adalah cabe busuk..

    Dan ...... dimulailah proses pembuatan saus cabai abal-abal ini. Buah cabe busuk tadi dihaluskan bukan dengan mesin tetapi dengan diinjak-injak. Dalam rangka saus adonan tahan lama ditambahkan pengawet natrium benzoat.

    Jadi berwarna pewarna tekstil pembeli segar dan menarik yang diizinkan saus dicampur ke dalam adonan. Bahkan, penggunaan bahan kimia tanpa perhitungan apalagi juga menggunakannya bukan untuk makanan menjadi sangat berbahaya.

    Jadi itu tidak terlalu jelas ada trik untuk menyesatkan konsumen. Sehingga hasilnya adalah campuran yang sempurna disaring sampai halus.Untuk menghilangkan bau yang menyengat dari bahan cabe busuk cukup dengan dipanaskan. Proses pemanasan dilakukan juga untuk membuat saus lebih kental.

    Saus siap untuk dikemas. Botol dibeli dari reruntuhan sehingga saus terlihat meyakinkan pilihan bahkan tanpa merek. Satu per satu botol penuh diisi dan siap dipasarkan.

    Untuk menjual produk saus ini, para pembuat saus harus berkeliling untuk menargetkan pembeli. Dengan harga murah maka pelanggan akan tertarik. "Bermodalkan yang minim saya bisa mendapatkan untung yang lebih besar," kata Parmin.

    Untuk mendapat kepastian bahaya atau tidak, kami membawanya ke tim lab Sigi makanan. Hasilnya adalah mengerikan. Kandungan pengawet ini dalam saus jauh di atas ambang batas yang bisa dikonsumsi.

    Tidak bercanda konten benzoat yang melebihi ambang batas akan sangat berpengaruh bagi tubuh. Selain mengandung pengawet yang jauh melampaui ambang batas, hasil uji laboratorium teknis sebenarnya membuktikan fakta ini. Belum lagi dampak dari proses produksi ketidakhigienisan dan bahan yang sudah busuk.

    Menurut Niken WH, Kepala Dinas Kesehatan Kota Semarang, jika proporsi melebihi efek yang akan dirasakan adalah gangguan fungsi ginjal.

    Namun sayangnya pengawasan tentang peredaran makanan berbahaya ini ternyata tidak prioritas. Sementara pembinaan dan perlindungan konsumen lembaga memiliki komentar sendiri tentang saus sirkulasi berbahaya. Bahkan terbukti saus berbahaya masih di pasar.

    Bagikan ke teman-teman kamu agar mereka lebih berhati-hati dan waspada dalam memakan sesuatu....

    0 0

    Hanya Mampu Telan Air Liur! Saksikan 2 foto paling mengancam Anzalna Nasir di tepi pantai bersama bakal suaminya, Mohamad Hanif Zaki.






    0 0

    Bayi adalah aset terbesar bagi setiap wanita. Kehamilan setelah bernikah adalah sesuatu yang diidamkan untuk hampir semua wanita yang berharap untuk kebanggaan orangtua, beitu juga mendapatkan hamil dengan bayi kembar seperti terbang di syurga.

    Dapat melahirkan seorang anak memang apa setiap wanita sangat memerlukan untuk dan perasaan ini tak tertandingi dengan kesenangan lain dari kehamilan kehidupan dengan kembar dalam keadaan semulajadi adalah salah satu terduga tapi saat menjalani setiap perawatan medis seperti IVF, IUI ada lebih banyak peluang untuk mendapatkan hamil dengan anak kembar medis. tetapi jika Anda mungkin penasaran ingin tahu apakah ada cara alami untuk meningkatkan peluang memiliki anak kembar, kemudian membaca lebih lanjut ..

    Kebanyakan kembar fraternal. kembar fraternal dikandung ketika dua telur dilepaskan selama ov**4s! yaitu mereka berkembang dari dua telur terpisah. Sedangkan, Kembar identik yang langka dan terjadi sebagai akibat dari hanya satu telur yang terbagi dalam dua pada awal kehamilan.



    Bagaimana meningkatkan kemungkinan untuk mendapatkan anak kembar.

    Ada hal-hal tertentu yang akan meningkatkan kemungkinan Anda memiliki anak kembar, tapi beberapa hal-hal lain yang benar-benar di luar kendali Anda. Misalnya memiliki genetik keluarga kembar akan meningkatkan kesempatan Anda memiliki anak kembar. Faktor-faktor lain yang dapat mempengaruhi kesempatan Anda memiliki anak kembar yang Anda etnis dan usia Anda. wanita Afrika Amerika lebih mungkin untuk hamil anak kembar dibanding wanita Kaukasia. Dan, wanita Asia memiliki kesempatan yang lebih rendah untuk hamil anak kembar. Kembar juga lebih sering terjadi pada wanita yang lebih tua.

    Berikut ini adalah perkara tertentu yang meningkatkan kemungkinan memiliki anak kembar.

    Seperti yang diperkatakan sebelumnya beberapa faktor yang harus terjadi secara semulajadi dan beberapa faktor lainnya berada dalam kendali kami yang akan meningkatkan kemungkinan memiliki anak kembar. Menurut wanita kajian baru-baru dengan BMI (Body Mass Index) 30 atau lebih tinggi memiliki lebih banyak kemungkinan untuk memiliki anak kembar.

    • Wanita yang lebih tua lebih mungkin untuk memiliki anak kembar. Namun, risiko juga meningkat; ibu yang lebih tua memiliki tingkat yang lebih tinggi keguguran.

    • Meningkatkan pengambilan produk makanan: Wanita dengan pengambilan produk susu meningkatkan peluang mereka memiliki anak kembar dengan 5 times.Eat ubi liar. Teori ini berasal dari Afrika. Sebuah kota kecil di Nigeria mengklaim memiliki tingkat tertinggi kembar di dunia. Mungkin ada kimia dalam ubi liar, atau singkong, yang dapat menyebabkan stimulasi hiper dari ov4r!*m, sehingga pelepasan lebih dari satu telur selama ov**4s!.

    • Lanjutkan menyusui. Menurut sebuah penelitian anak kembar, wanita yang menyusui ketika mereka hamil sembilan kali lebih mungkin untuk hamil anak kembar dibanding wanita yang tidak menyusui.

    • Cubalah untuk hamil tak lama setelah menghentikan pil KB. Jika seorang wanita telah menggunakan pil selama enam bulan atau lebih tubuhnya menyesuaikan dengan mengawal kelahiran mengendalikan homonnya. Jadi ketika dia berhenti minum pil ini tubuhnya mulai mengatur produksi homon sendiri lagi, yang kadang-kadang menyebabkan terlalu banyak rangsangan homon. Hal ini dapat menyebabkan ov4*!*m untuk melepaskan satu terlalu banyak telur selama ov**4s! siklus pertama atau kedua setelah menghentikan pil.

    Mohon bantu share ya jika anda rasa artikel ini bermanfaat.


    0 0

    Gosip Adel AF2014 sehingga sekarang masih lagi menjadi bualan hangat ramai, apatah lagi selepas isteri kepada kekasihnya itu sendiri mendedahkan suaminya memang mempunyai hubungan cinta dengan Adel bahkan bekas pelajar Akademi Fantasia itu tidak kisah untuk hidup bermadu.


    Tetapi sehingga kini Adel AF2014 tidak mengeluarkan kenyataan lanjut dan seakan cuba untuk mengelak daripada permasalahan berkenaan. Perampas serta penghancur rumah tangga orang antara gelaran yang kini menghantui Adel.

    Ramai yang tertanya adakah Adel masih lagi meneruskan hubungan dengan kekasihnya itu selepas kontroversi percintaan mereka tersebar? Jelas Adel menerusi portal Utusan Online berkata buat masa ini beliau memberi ruang agar kekasih beliau menyelesaikan kemelut rumah tangganya sebelum percintaan mereka ke fasa yang lebih serius.

    Saya ikhlas menerima dia dan memberi masa untuk dia menyelesaikan masalah rumah tangga terlebih dahulu sebelum hubungan kami bertambah serius. Saya juga tidak pernah sama sekali memaksa dia untuk menceraikan isterinya. Malah, saya menerima dia seadanya.

    Adel juga mengakui seandainya jodoh mereka masih kuat, beliau yang merupakan penganut agama Kristian tidak kisah untuk memeluk Islam satu hari nanti.

    Dalam soal agama, saya hanya berserah kepada takdir. Kalau itu adalah jodoh tidak kira dengan sesiapa pun, saya terima seadanya. Dan sebenarnya, tiada masalah untuk saya memeluk agama Islam.

    Bagi Adel apa yang berlaku sekarang adalah lumrah kehidupan seorang artis dimana akan ada sahaja pihak yang tidak puas hati dan cuba untuk menjatuhkan seseorang artis. Adel sekali lagi menegaskan beliau bukanlah perampas.

    Sumber: beautifulnara




    0 0

    Gara-gara berkongsi gambar menjelirkan lidah ketika berada di Tanah Suci bersama suami melalui Instagram, pelakon Sharifah Sakinah telah dikecam sesetengah peminat dan pengikutnya di laman sosial tersebut.


    Seperti biasa, ruang komen menjadi medan untuk mengira dosa dan pahala Sakinah selain masing-masing menyuarakan pendapat berkaitan tingkah laku Sakinah yang dianggap kurang sopan dilakukan ketika berada di sana. Malah ada juga yang sempat bercerita pengalaman mereka ketika di sana. Okay.

    Apa pun, segala niat hanya empunya badan saja yang tahu. Doakan yang baik-baik saja sudahlah. Kami kongsikan buat anda beberapa lagi keping gambar pasangan suami isteri ini menunaikan umrah di sana.

    Sumber: Rotikaya









    0 0

    Terbaik Dari Ladang! 2 Foto wajah terbaru Sofi Jikan yang betul-betul memeranjatkan...siapa sangka pelakon yang terkenal dengan watak gangster ini sudah mengalami penghijrahan dalam hidupnya.




    0 0

    TINDAKAN BERANI bekas isteri JAMAL "DEDAH" siapa JAMAL dahulu dan PUNCA penceraian mereka secara mengejut...Rahsia ini belum lagi diketahui oleh keluarga Jamal...Tak sangka kan! Kenapa sampai macam tu sekali?

    Tengah bukak2 fail cari dokumen, terjumpa ni pulak! Oklah tu buat kenangan – Bekas Isteri Pertama Jamal Abdillah:

    Hahaha....Zaman gonjeng! Tengah bukak2 fail cari dokumen, terjumpa ni pulak! Oklah tu buat kenangan... 070788

    Begitulah status yang telah dikemaskini dalam instagram bekas isteri pertama Dato Jamal Abdillah.

    Hensemnya....


    Dee atau nama sebenarnya Basariah Abdul Latiff adalah Bekas isteri pertamanya dulu. Jamal sepanjang yang dikenalinya adalah seorang lelaki yang cukup baik serta penyayang.

    "Malah, dia juga seorang lelaki yang cukup bertanggungjawab, pandai menghormati orang, tidak pandai bercakap hal orang, caring serta romantik. Sayangnya dia sering disalah-ertikan.

    "Mungkin sebab dia selalu tampilkan dirinya sebagai seorang yang dingin serta tidak mudah didekati, jadi ramai yang salah faham terhadap dia. Tapi ada sebab dia jadi begitu. Dia selalu rasa rendah diri.


    Gambar Terkini Dee

    "Maklumlah sebab semua orang tahu dia selama ini berhadapan dengan masalah dadah. Jadi, setiap kali berhadapan masyarakat, dia selalu tidak pasti tentang penerimaan orang terhadap dirinya. Sama ada orang itu suka atau sebaliknya atau berpura-pura dengannya.

    "Tapi, percayalah kalau anda berusaha mengenalinya dia sedalam-dalamnya, Jamal Abdillah adalah seorang insan yang gemar berlawak, suka bercerita dan banyak bercakap. Itulah sebenar-sebenarnya Jamal yang ramai orang tidak tahu," katanya kepada murai.com.my.

    Dee Jelas Isu Perceraian Jamal Abdillah

    Dee yang kini memegang jawatan sebagai Pengarah Kumpulan Perhubungan Korporat & Komunikasi di syarikat UEM World berkata, sepanjang berkahwin dengan Jamal juga, dia tidak pernah berhadapan dengan sebarang masalah bersama penyanyi kacak yang memiliki suara emas itu.

    "Kami berkahwin selama 8 tahun. Lamakan? Dalam tempoh itu, Jamal tidak pernah pula mengunakan sebarang kekerasan terhadap saya. Sebaliknya, keadaan rumahtangga kami berada dalam cukup harmoni sekali.

    "Mungkin kerana saya ini seorang yang cukup memahami diri dan keadaannya. Tapi, saya rasa bagi sesiapun yang hendak mengahwini Jamal, dia haruslah memahami bahawa Jamal mempunyai masalah.

    "Sebagai seorang yang mempunyai masalah, sudah tentulah kita perlu berikan sepenuh tumpuan dan perhatian terhadap dia termasuklah memberikan sokongan dan kekuatan dari sudut semangat, emosi, mental serta spiritual.

    "Bukannya kita yang perlu minta perhatian dan tumpuan daripada dia. Kalau ada sesiapa yang mempunyai keinginan sebegitu, tolong jangan letakkan harapan untuk berkahwin dengan Jamal dan kalau berkahwin setakat untuk glamor saja, lupakanlah," katanya lagi.

    Sekalipun mengharungi rumahtangga yang harmoni bersama Jamal, namun Dee turut menjelaskan mengapa perkahwinnya bersama Jamal hanya mampu bertahan selama 8 tahun saja.

    "Masa itukan Jamal ada terbabit dengan satu kes khalwat. Jadi pada masa itu saya rasa biarlah saya lepaskan dia. Apa yang berlaku sudah pun berlaku dan saya tidak mahu toleh ke belakang lagi.

    "Memang dia ada minta saya untuk kembali pada dia. Tapi saya tetap dengan keputusan saya untuk memilih jalan saya sendiri," katanya lagi.

    Dee bagaimanapun tidak pasti sama ada penolakannya untuk kembali hidup bersama Jamal membuatkan penyanyi lagi Kekasih Awal & Akhir itu kecewa.

    "Tapi, hubungan saya dengan dia masih lagi baik sampai sekarang. Begitu juga dengan keluarga dia. Malah, kalau ada masalah sampai sekarang dia masih lagi hubungi saya dan berbincang dengan saya.

    "pendek kata dia sudah jadi macam saudara saya sendiri. Saya juga gembira dengan perkembangan barunya sekarang ini.

    Sejak menetap di Rumah Pengasih, keadaannya nampaknya semakin bertambah baik," katanya yang ditemui di majlis pelancaran pementasan Puteri Gunung Ledang The Musical Musim 3 di Restoran Borneo Rainforest di Sunway Pyramid.

    Sumber asal: penmatahitam


    0 0

    Bikin Panas… Dia Buat Hal Dah! Gambar Percutian Fasha Sandha Tampil $eksi Dikecam Peminat | Nama Fasha Sandha bukan asing lagi dalam industri hiburan tanah air apabila sering kali

    mencetuskan kontroversi panas.

    Jika dahulu kes pencerian Fasha Sandha mendapat perhatian meluas dalam kalangan netizen kini sekali lagi Fasha Sandha menarik perhatian peminat!


    Menerusi laman Instagram milik Fasha Sandha, beberapa keping gambar percutian bersama anaknya di Port Dickson telah dimuat naik. Kali ini pakaian yang dipakai oleh Fasha Sandha pula menjadi bahan kritikan!

    Agak melucukan juga bila dibaca komen-komen yang ditujukan peminat buat Fasha Sandha. Dasar takde kerja! Malas nak cakap banyak-banyak, korang boleh scroll sendiri baca okay?

    Sumber: hmetrodotmy








    0 0

    Petaling Jaya : Zaman sekarang ini, alat perhubungan komunikasi menjadi salah suatu benda yang penting di dalam urusan seharian.

    Namun, jika cuai untuk menjaganya, takut-takut ada pihak yang tidak bertanggungjawab mengambil kesempatan di atas kecuaian kita itu. Begitulah juga yang berlaku ke atas seorang guru wanita ini.





    0 0

    GEORGETOWN: Pemain Liga Super Pulau Pinang, Mohd Faiz Subri mengakui terkejut apabila mendapat tahu video sepakan lencongnya kini disamakan atau lebih hebat daripada tendangan percuma pemain Brazil, Roberto Carlos ketika menentang Perancis pada 1997.


    Video berkenaan kini menjadi viral dan mencipta sejarah tersendiri apabila detik tersebut dikongsi peminat bola sepak di seluruh dunia.

    Menurut Mohd Faiz, 29, dia tidak menyangka tendangan percuma yang dibuat semalam, dalam perlawanan menentang Pahang menjadi viral dan mencetuskan fenomena dalam kalangan peminat bola seluruh dunia.

    Katanya, untuk membuat tendangan berkenaan dia sebenarnya meluangkan masa sekitar 15 minit setiap kali selepas tamat waktu latihan untuk cuba membuat tendangan percuma dari pelbagai jarak.

    "Saya menjadikan Roberto Carlos dan Christiano Ronaldo sebagai idola dan sering menonton video sepakan percuma yang diambil mereka melalui laman YouTube.

    "Saya tidak menyangka sepakan percuma itu melonjakkan nama saya hingga disamakan seperti sepakan dua pemain terkemuka itu," katanya ketika dihubungi, hari ini.

    Ketika ditanya mengenai kemungkinan dia dicalonkan sebagai penerima Anugerah Puskas FIFA, Faiz berkata, dia menganggap itu sebagai rezeki dan peluang untuk dirinya menaikkan nama pasukan dan negara.

    Dalam perlawanan di Stadium Bandaraya yang berkesudahan dengan keputusan Pulau Pinang membenam Pahang dengan keputusan 4 - 1

    Gol ketiga pasukan, sumbangan Mohd Faiz ternyata meninggalkan impak tersendiri apabila diiktiraf komuniti bola sepak dunia sebagai setaraf dengan tendangan dilakukan Carlos iaitu bekas bintang pertahanan Brazil - Bharian Online


    Korang rasa free kick siapa paling cantik? tgk video atas dan paling bawah tu.. admin pilih Mohd Faiz..

    Admin: "habislah kali ini,,, free kick dia lagi best dari yg aku buat haritu...ciss" MUNGKIN itu yang tengah bermain dikepala hotak Carlos kan hehe... agak-agaknya apa komen Roberto Carlos selepas melihat tendangan percuma TERBAIK DUNIA Mohd Faiz semalam? pasti beliau tak puas hati kan... hehe dan teruja nak jumpa Mohd Faiz lepas ni mintak autograf hehe... sama-samalah kita tunggu apa komen Carlos nanti... apapun tahniah dan semoga Mohd Faiz menjadi penerima Anugerah Puskas FIFA tahun ini.

    Sumber: berita-harian

    0 0

    Pemain Liga Super Pulau Pinang, Mohd Faiz Subri mengakui terkejut apabila mendapat tahu video sepakan lencongnya kini disamakan atau lebih hebat daripada tendangan percuma pemain Brazil,Roberto Carlos ketika menentang Perancis pada 1997.


    Video berkenaan kini menjadi viral dan mencipta sejarah tersendiri apabila detik tersebut dikongsi peminat bola sepak di seluruh dunia.

    Menurut Mohd Faiz, 29, dia tidak menyangka tendangan percuma yang dibuat semalam, dalam perlawanan menentang Pahang menjadi viral dan mencetuskan fenomena dalam kalangan peminat bola seluruh dunia.

    Katanya, untuk membuat tendangan berkenaan dia sebenarnya meluangkan masa sekitar 15 minit setiap kali selepas tamat waktu latihan untuk cuba membuat tendangan percuma dari pelbagai jarak.

    "Saya menjadikan Roberto Carlos dan Christiano Ronaldo sebagai idola dan sering menonton video sepakan percuma yang diambil mereka melalui laman YouTube.

    "Saya tidak menyangka sepakan percuma itu melonjakkan nama saya hingga disamakan seperti sepakan dua pemain terkemuka itu," katanya ketika dihubungi, hari ini.


    Ketika ditanya mengenai kemungkinan dia dicalonkan sebagai penerima Anugerah Puskas FIFA, Faiz berkata, dia menganggap itu sebagai rezeki dan peluang untuk dirinya menaikkan nama pasukan dan negara.

    Dalam perlawanan di Stadium Bandaraya yang berkesudahan dengan keputusan Pulau Pinang membenam Pahang dengan keputusan 4 - 1.

    Gol ketiga pasukan, sumbangan Mohd Faiz ternyata meninggalkan impak tersendiri apabila diiktiraf komuniti bola sepak dunia sebagai setaraf dengan tendangan dilakukan Carlos iaitu bekas bintang pertahanan Brazil.

    Sumber: Berita Harian


    Korang rasa free kick siapa paling cantik? tgk video atas dan paling bawah tu.. admin pilih Mohd Faiz..

    Admin: "habislah kali ini,,, free kick dia lagi best dari yg aku buat haritu...ciss" MUNGKINitu yang tengah bermain dikepala hotak Carlos kan hehe... agak-agaknya apa komen Roberto Carlos selepas melihat tendangan percuma TERBAIK DUNIA Mohd Faiz semalam? pasti beliau tak puas hati kan... hehe dan teruja nak jumpa Mohd Faiz lepas ni mintak autograf hehe... sama-samalah kita tunggu apa komen Carlos nanti... apapun tahniah dan semoga Mohd Faiz menjadi penerima Anugerah Puskas FIFA tahun ini. Najib pun terpesona dengan tendangan beliau...keh3

    P/S: Patut dpt gelaran Dato sebab mengharumkan nama negara... Mcm dato shah rukh khan, SETUJU? LOL

    Sumber asal: mestigempakdotnet



    0 0

    Dalam senyap, rupa-rupanya Nora Danish sedang giat melakukan persiapan untuk melangsungkan majlis perkahwinannya dengan Nedim Nazri.


    Info ini disampaikan oleh rakan media bernama Manja Imani yang mendakwa, Nora telah pun menempah busana perkahwinan dengan pereka fesyen, Ashraff Zainal.

    Malah melalui laman Instagram milik Nedim, dia juga seolah telah memberi 'hint' mengenai perkahwinan mereka itu semakin hampir menerusi status terbaru ketika menghadiri majlis resepsi perkahwinan.

    Kata Nedim melalui status itu: "InsyaAllah Kami akan ikut jejak Adik kome."

    Lebih menarik, Nora juga dilihat telah membuat pembersihan dan rawatan gigi menjelang hari bahagianya itu bersama Nedim.

    Jom kita tengok gambar-gambar mesra bakal pengantin Nora dan Nedim ni!

    Sumber: myartis













    0 0

    Penjaring gol sensasi Pulau Pinang Mohd Faiz Subri akan menerima insentif daripada Ketua Menteri Lim Guan Eng di Pejabat Ketua Menteri, 12 tengah hari ini.

    Bagaimanapun, setakat ini, belum dapat dipastikan bentuk insentif bakal diterimanya sama ada wang tunai atau tanah.

    Pada masa sama, difahamkan sudah ada pembida yang membeli jersi serta kelengkapan lain dipakai Mohd Faiz ketika menjaringkan gol menakjubkan ketika Pulau Pinang menang 4-1 ke atas Pahang di Stadium Bandaraya, Selasa lalu.

    Sepakan percuma Mohd Faiz pada minit ke-62 itu menjadi viral di seluruh dunia sehingga ada membandingkannya dengan kehebatan legenda Brazil Roberto Carlos.

    Malah, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak yang kini berada di Amerika Syarikat turut melahirkan rasa bangga dan memuji pencapaian cemerlang Mohd Faiz melalui status Facebook peribadi beliau.




    Mari skrol di bawah lihat wajah isteri Fiz yang cun melecun


    V


    V


    V


    V


    V


    V


    V


    V


    Mohd Faiz bersama anaknya Akif Fayyad, 4 tahun dan isteri, Norzawanis Hashim, 29 ketika ditemui di kediamannya di Batu Uban, Pulau Pinang.



    0 0

    Baru-baru ini, Instagram jutawan produk kecantikan berjaya ini, Dato’ Aliff Syukri seringkali memuatnaik gambar seperti menggambarkan masalah berkaitan hati dan perasaan seperti berkaitan dengan rumah tangganya yang dihadapinya ketika ini.


    Melalui Sinar Harian, dia menjelaskan belum bersedia untuk memberi keterangan mengenai perkara tersebut selain memberitahu bahawa dirinya berada dalam keadaan keliru ketika ini.

    “Saya keliru, biarlah saya sahaja yang tahu,” jawabnya ringkas. Sehingga kini, peminat dan juga pengikut Instagram Dato’ Aliff sentiasa mendoakan agar rumah tangganya akan sentiasa berkekalan.

    Apa pun, pastinya Dato’ ALiff akan menerangkan situasi yang dihadapinya kini jika dia sudah pun bersedia. Harapnya bukanlah gimik untuk produk terbaru.

    Sumber: Rotikaya





    0 0

    Penolong kapten Manchester United (MU), Michael Carrick memuji pemain bola sepak Pulau Pinang, Mohd Faiz Subri yang menjaringkan gol 'ajaib' menerusi sepakan percuma dalam perlawanan Liga Super 2016 di Stadium Bandaraya, Georgetown, Selasa lalu.

    "Faiz Subri menjaringkan satu gol yang paling cantik pernah anda lihat," katanya menerusi status di akaun Twitter miliknya menggunakan nama Carrick Role.

    Carrick yang juga pemain tengah pasukan England turut memuat naik klip video aksi Faiz yang melakukan sepakan percuma itu.

    Sementara itu, status yang dimuat naik Carrick turut mencuri perhatian pengguna Twitter yang rata-ratanya memuji kehebatan Mohd Faiz.

    Pengguna Twitter dengan nama Chiq memaklumkan dia teruja menyaksikan jaringan gol oleh pemain bola sepak Pulau Pinang itu.

    "Tabik!" katanya menerusi Twitter.



    Seorang lagi pengguna Twitter dengan nama LetTheLordBeWithYou memaklumkan dia seperti tidak percaya dengan kehebatan ditunjukkan Mohd Faiz ketika menjaringkan gol menerusi sepakan percuma dalam perlawanan itu.

    "Ya, Tuhan, adakah ini betul? Hanya daripada sepakan percuma?" katanya.

    Menerusi perlawanan Liga Super 2016 itu, jaringan cantik hasil sepakan percuma itu turut mencuri tumpuan dunia termasuk media antarabangsa.

    Menurut portal berita The Independent, kemungkinan gol itu dijangka memenangi Anugerah FIFA Puskas 2016 sebagai ‘Goal of the Year‘.

    Pada perlawanan malam Selasa lalu, skuad Harimau Kumbang menundukkan pelawat Tok Gajah dengan jaringan 4-1.

    Sumber: Harian Metro


    0 0

    Pinang, Mohd Faiz Subri, yang menjaringkan gol memukau seluruh dunia baru-baru ini akhirnya memberi respons terhadap perhatian yang diperolehnya hasil dari sepakan percuma itu.

    Menurut Faiz Subri, dia sendiri tidak menduga sepakan percuma itu boleh melencong sedemikian rupa sehingga menerjah gawang gol pada sudut yang sukar.

    Tambah Faiz, sepakan itu lebih kepada nasib kerana tidak selalu menjadi biarpun dia pernah mencuba beberapa kali membuat sepakan seperti itu.

    “Ketika mengambil sepakan percuma itu malam tadi, fokus saya hanyalah untuk menjaringkan gol dan tiada apa-apa teknik istimewa yang saya guna ketika itu,” katanya sebagaimana lapor Utusan Malaysia.


    Faiz Subri menjadi tumpuan dunia apabila gol yang dihasilkan olehnya itu viral di internet dan dipetik beberapa portal sukan sehingga ada yang menggelar sepakan itu setanding dengan sepakan percuma Roberto Carlos pada 1997.

    Sumber: sepaktakkena





older | 1 | .... | 204 | 205 | (Page 206) | 207 | 208 | .... | 227 | newer